Yazarlar |
Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Araştırma, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler ÖğretmenliğiAnabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ders çalışırkenkullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, varolanbir durumu betimlemeyi amaçlayan tarama modeli bir çalışma yürütülmüştür.Araştırmanın evrenini Ahi Evran Üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler,örneklemini ise 2009–2010 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Kırşehir EğitimFakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenimgörmekte olan öğretmen adayları 176’sı kız ve 218’i erkek 394 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmada, likert tipi beşli bir ölçek kullanılmış ve veriler üzerinde SPSS 15 paketprogramıyla yüzde, frekans, t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyonu analizleriyapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının kullandıklarıbazı öğrenme stratejilerinin, cinsiyet, öğretim durumu ve öğrenim gördükleri sınıfdüzeyine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-5007 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBİM, EBSCO, ASOS , Türk Eğitim İndeksi |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2010 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 65 / 84 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt11Sayi3/JKEF_11_3_2010_65-84.pdf |