img
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri     
Yazarlar
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırma, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler ÖğretmenliğiAnabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ders çalışırkenkullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, varolanbir durumu betimlemeyi amaçlayan tarama modeli bir çalışma yürütülmüştür.Araştırmanın evrenini Ahi Evran Üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler,örneklemini ise 2009–2010 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Kırşehir EğitimFakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenimgörmekte olan öğretmen adayları 176’sı kız ve 218’i erkek 394 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmada, likert tipi beşli bir ölçek kullanılmış ve veriler üzerinde SPSS 15 paketprogramıyla yüzde, frekans, t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyonu analizleriyapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının kullandıklarıbazı öğrenme stratejilerinin, cinsiyet, öğretim durumu ve öğrenim gördükleri sınıfdüzeyine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-5007
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM, EBSCO, ASOS , Türk Eğitim İndeksi
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2010
Cilt No 11
Sayı 3
Sayfalar 65 / 84
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt11Sayi3/JKEF_11_3_2010_65-84.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 10
Google Scholar 39

Paylaş