img
img
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı    
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Mutlu Kürümlüoğlu
Devamını Göster
Özet
Günümüzde bilgi ve bilgiyi kullanma becerisi önemli olduğu için bilginin en etkili nasıl öğretileceği ve kullanılacağı önem arz etmektedir. Bilgiye ulaşma ve kullanabilme yollarını bilen bireylerin yetiştirilmesi ancak derslerde etkin öğretim araçgereç ve materyal ÖAGM kullanımı ile gerçekleşebilir. Bunun için hizmet öncesi eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ÖTMT dersiyle öğretmen adaylarına bu araç-gereç ve materyallerin yapım ve kullanım gibi beceriler kazandırılmaya çalışılmalıdır. Bu araştırmanın amacı, ÖTMT dersinin kazandırdığını ortaya koymak amacıyla bu derse ilişkin görüşlerini belirlemek olup çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2016-2017 eğitim-öğretim güz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler eğitimi anabilim dalında öğrenim gören uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen 52 kız %68,42 ve 24 erkek %31,58 erkek olmak üzere toplam 76 Sosyal Bilgiler öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada, Çelikkaya 2017 tarafından geliştirilen açık uçlu 5 sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adayları ÖTMT dersinin öğretmenlik meslek bilgisine katkısını en çok farklı materyallerle nasıl verimli ders işleneceğini öğretmesi, en az ise el becerilerini geliştirmesine katkı sağlaması olarak ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları en çok harita materyalini en az ise grafik-diyagram materyalini kullanmayı tercih etmişlerdir. Bunları sırasıyla film-video, albüm, diorama, maket-model, histomap materyalleri takip …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Researcher Social Science Studies
Dergi ISSN 2199-1553
Dergi Tarandığı Indeksler DRJI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 5
Sayı 4
Sayfalar 770 / 789
Doi Numarası 10.18301/rss.385
Makale Linki http://www.rssstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=385