img
img
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ve Öğretmen Adaylarının Evrensel Değerlere İlişkin Metafor Algıları    
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Osman Seyhan
Devamını Göster
Özet
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının evrensel değerlere yönelik algılarını açıklamada kullandıkları metaforları tespit etmeyi amaçlayan bu çalışma, tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Veri toplama ve yorumlama sürecinde nitel araştırma yöntemleri desenlerinden biri olan olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 46’sı (% 43, 40) kadın ve 60’ı (% 56, 60) erkek olmak üzere 106 sosyal bilgiler öğretmen adayı ile Kırşehir il merkezinde görev yapan 40 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Evrensel Değerlere Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmen ve Öğretmen Adayları Metaforları Yapılandırılmış Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen metaforlarla öğretmen adayları metaforları için 32, öğretmenlerin metaforları için ise 27 …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 1309-6265
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 8
Sayı 3
Sayfalar 65 / 87
Doi Numarası 10.19160/ijer.342330
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/download/article-file/391414