img
Analysis of Unit Evaluation Questions in the 4th and 5th Grade Social Studies Books       
Yazarlar
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Mutlu Kürümlüoğlu
Özet
Öğretimin vazgeçilmez unsurlarından biri olan ölçme-değerlendirmenin önemi giderek artmaktadır. Sosyal bilgiler dersi toplumsal yaşamla ilgili bilgi, beceri, değer ve tutum kazandırmaya yönelik birders olması hasebiyle ders kitapları hazırlanırken kullanılacak soru türlerinin, ölçülecek davranışınözelliğine uygun olarak seçilmesi gerektiği söylenebilir. Bu araştırmada, eski (2005) ve yeni (2017)programa göre hazırlanmış 4. ve 5 sınıfta ders kitaplarının ünite sonu değerlendirme soruları arasındanitelik ve nicelik yönünden bir farklılık olup olmadığına bakılıp yapılan değişikliğin olumlu ve olumsuzyönlerine ilişkin önerilerde bulunulmuştur. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden dokümanincelemesi ile gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler programı 4. ve 5.sınıfsosyal bilgiler ders kitapları ünite sonu değerlendirme sorularında sadece geleneksel ölçmedeğerlendirme yöntemlerine yer verilmiştir. En fazla hata 2005 programında çoktan seçmeli testlerdetespit edilmiştir. Kısa cevaplı ve eşleştirmeli sorularda en fazla hata 2017 programında tespit edilmişkendoğru-yanlış ve çoktan seçmeli testlerde ise en fazla hata 2005 programında tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
4 and 5 class th th | Analysis of bloom taxonomy questions | Social studies books | Unit assessment
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
Dergi ISSN 1309-6591
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2020
Cilt No 11
Sayı 4
Sayfalar 458 / 480
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.17569/tojqi.615505
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş