Yazarlar |
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Mutlu Kürümlüoğlu
|
Özet |
Öğretimin vazgeçilmez unsurlarından biri olan ölçme-değerlendirmenin önemi giderek artmaktadır. Sosyal bilgiler dersi toplumsal yaşamla ilgili bilgi, beceri, değer ve tutum kazandırmaya yönelik birders olması hasebiyle ders kitapları hazırlanırken kullanılacak soru türlerinin, ölçülecek davranışınözelliğine uygun olarak seçilmesi gerektiği söylenebilir. Bu araştırmada, eski (2005) ve yeni (2017)programa göre hazırlanmış 4. ve 5 sınıfta ders kitaplarının ünite sonu değerlendirme soruları arasındanitelik ve nicelik yönünden bir farklılık olup olmadığına bakılıp yapılan değişikliğin olumlu ve olumsuzyönlerine ilişkin önerilerde bulunulmuştur. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden dokümanincelemesi ile gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler programı 4. ve 5.sınıfsosyal bilgiler ders kitapları ünite sonu değerlendirme sorularında sadece geleneksel ölçmedeğerlendirme yöntemlerine yer verilmiştir. En fazla hata 2005 programında çoktan seçmeli testlerdetespit edilmiştir. Kısa cevaplı ve eşleştirmeli sorularda en fazla hata 2017 programında tespit edilmişkendoğru-yanlış ve çoktan seçmeli testlerde ise en fazla hata 2005 programında tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
4 and 5 class th th | Analysis of bloom taxonomy questions | Social studies books | Unit assessment |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry |
Dergi ISSN | 1309-6591 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 10-2020 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 458 / 480 |
Doi Numarası | 10.17569/tojqi.615505 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.17569/tojqi.615505 |