img
Öğrenmede İnsanı Odağa Almak: Beyin Araştırmaları Doğrultusunda Bir Tartışma     
Yazarlar
İlkay Aşkın Tekkol
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Tarık BAŞAR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Zeynep Şen
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Sevgi Turan
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öğrenme, doğumdan itibaren bireyin yaşamında önemli bir rol oynamaktadır. Etkili öğrenmenin gerçekleşebilmesi bireyin zihinsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimine bağlıdır. Bütün bu alanlardaki gelişim beynin işlevsel çalışmasına bağlı olarak gerçekleşmektedir. Gelişen teknolojinin de etkisiyle son yıllarda beynin öğrenme üzerindeki etkisini inceleyen çalışmaların sayısı artmıştır. Bu doğrultuda öğretmenlerin çalışma sonuçlarını öğretim ortamına aktarma çabaları gözlenmektedir. Bilimsel çalışmaların öğretim ortamına aktarımında araştırmacıların ve uygulayıcıların etik sorumlulukları bulunmaktadır. Beyin ve öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklamaya yönelik yapılan çalışmalardan elde edilen kanıtların doğru yorumlanması ve aktarılması önemlidir. Bu çalışmada, alanyazında beyin ve öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklayan, buna ilişkin kanıtlar sunan çalışmalar incelenmiş ve derlenmiştir. Alanyazından elde edilen bilgilere dayalı olarak uygulamaya yönelik öneriler geliştirilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2017
Cilt No 25
Sayı 3
Sayfalar 1187 / 1202
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/29417/321147
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 6

Paylaş