img
Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi Öğretim Programı’nın Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi     
Yazarlar
Doç. Dr. Tarık BAŞAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Meral Yavaşlı
Özet
Bu araştırma, 2018 Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi Öğretim Programı’nı öğretmen görüşleridoğrultusunda değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırmamodeli, nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan durum çalışması olarak tasarlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu ise maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenen on beşTürkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış birgörüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde ise içerik analiziyönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, programda yaratıcılığa gereken öneminverilmediği, öğretmenlerin programı uygularken teknolojiden çok fazla yararlanmadıkları ve dahaçok sonuç odaklı değerlendirme yöntemlerini tercih ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenler,mevcut sınav sistemi, öğrencilerin okuma alışkanlığının olmayışı ve öğrencilerin yazmaetkinliklerine yönelik istek ve motivasyonlarının düşük olması gibi nedenlerden dolayı uygulamadasorunlar yaşadıklarını belirtmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ana Dili Eğitimi Dergisi
Dergi ISSN 2147-6020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2020
Cilt No 8
Sayı 2
Sayfalar 270 / 291
Makale Linki http://dergipark.org.tr/tr/doi/10.16916/aded.663448
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Google Scholar 8

Paylaş