Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu araştırma, 2018 Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi Öğretim Programı’nı öğretmen görüşleridoğrultusunda değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırmamodeli, nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan durum çalışması olarak tasarlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu ise maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenen on beşTürkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış birgörüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde ise içerik analiziyönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, programda yaratıcılığa gereken öneminverilmediği, öğretmenlerin programı uygularken teknolojiden çok fazla yararlanmadıkları ve dahaçok sonuç odaklı değerlendirme yöntemlerini tercih ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenler,mevcut sınav sistemi, öğrencilerin okuma alışkanlığının olmayışı ve öğrencilerin yazmaetkinliklerine yönelik istek ve motivasyonlarının düşük olması gibi nedenlerden dolayı uygulamadasorunlar yaşadıklarını belirtmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ana Dili Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-6020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2020 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 270 / 291 |
Makale Linki | http://dergipark.org.tr/tr/doi/10.16916/aded.663448 |