img
Teacher views on the curriculum of elementary school third grade science course     
Yazarlar
Doç. Dr. Tarık BAŞAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Esed Yağcı
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma ilk kez 2014-2015 öğretim yılında uygulamaya başlanılan İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programını öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, Ankara ilinde başarı düzeyi açısından üst, orta ve alt düzey olarak gruplara ayrılan okullardan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 36 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmenlerin izni alınarak, ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, her üç okul grubunda da öğretmenlerin programa yönelik olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenler, programda öğretme-öğrenme sürecine yönelik etkinlik örneklerinin yer almamasını ve öğrenci çalış
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
Dergi ISSN 2146-3638
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2018
Cilt No 8
Sayı 1
Sayfalar 59 / 82
Doi Numarası 10.31704/ijocis.2018.004
Makale Linki http://ijocis.com/index.php/ijocis/article/view/ijocis.2018.004
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Teacher views on the curriculum of elementary school third grade science course

Paylaş