Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma ilk kez 2014-2015 öğretim yılında uygulamaya başlanılan İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programını öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, Ankara ilinde başarı düzeyi açısından üst, orta ve alt düzey olarak gruplara ayrılan okullardan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 36 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmenlerin izni alınarak, ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, her üç okul grubunda da öğretmenlerin programa yönelik olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenler, programda öğretme-öğrenme sürecine yönelik etkinlik örneklerinin yer almamasını ve öğrenci çalış |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-3638 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Journals Indexed in Eric |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2018 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 59 / 82 |
Doi Numarası | 10.31704/ijocis.2018.004 |
Makale Linki | http://ijocis.com/index.php/ijocis/article/view/ijocis.2018.004 |
Atıf Sayıları |