img
Determination of Curriculum Literacy Levels of School Administrators     
Yazarlar
Doç. Dr. Tarık BAŞAR
Türkiye
Songül Berilgen
Özet
Çalışmanın amacı: Bu araştırma, okul yöneticilerinin program okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Materyal ve Yöntem: Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Kırşehir il merkezinde görevyapan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Bu kapsamda, araştırma 106 okul yöneticisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak, Yar Yıldırım ve Dursun (2019) tarafından geliştirilen “Okul yöneticileri öğretim programıokuryazarlık düzeyleri ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek; “Program yönetim becerisi”, “Tutum”, “Bilgi” ve “Öğretim tasarımı (proje)ve planlama becerisi” olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır.Bulgular: Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan okul yöneticilerinin ölçekten elde ettikleri ortalama puanın ölçek ortapuanının üzerinde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin “Program yönetim becerisi”, “Tutum”, “Bilgi” ve“Öğretim tasarımı (proje) ve planlama becerisi” alt boyutlarında da ölçek orta puanının üzerinde puanlar elde ettikleribelirlenmiştir.Önemli vurgular: Araştırma kapsamında, okul yöneticilerinin kendilerini iyi birer program okuryazarı olarak algıladıklarısöylenebilir. Araştırmada elde edilen önemli sonuçlardan birisi de okul yöneticilerinin program okuryazarlık düzeylerinincinsiyet, yaş, branş, mesleki kıdem, yöneticilik kıdemi, eğitim durumu, mezun olunan okul türü, çalışılan okul türü ve yöneticilikdurumu gibi değişkenlere göre anlamlı bir farklılık göstermediğinin belirlenmesidir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 05-2021
Cilt No 29
Sayı 2
Sayfalar 348 / 361
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.766306
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/62348/766306
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4
Determination of Curriculum Literacy Levels of School Administrators

Paylaş