img
img
Brain-Based Learning Studies in Turkey: A Review for Methodological Analysis    
Yazarlar (4)
Zeynep Şen
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Tarık BAŞAR Doç. Dr. Tarık BAŞAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
İlkay Aşkın
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Sevgi Turan
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Uzun yıllardır, öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin birçok çalışma yapılmıştır. Eğitimciler beyin araştırmaları bulguları doğrultusunda öğretme-öğrenme sürecini düzenlemeye çalışmışlardır ve bunun sonucu olarak “beyin temelli öğrenme” kavramı doğmuştur. Sinirbilim alanındaki çalışmalar beyin ve öğrenme arasında bir ilişki olduğunu doğrulasa da sınıflarda öğretimin nasıl olması gerektiği hakkında genellemeler yapmanın riskli olduğu da belirtilmiştir. Bu araştırmada, Türkiye’deki beyin temelli öğrenme araştırmalarının metodolojik olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda bu çalışmalarda kullanılan öğretim etkinlikleri de analiz edilmiştir. Bu doğrultuda, Türkiye’deki lisansüstü tezler ve makaleler dereceli puanlama anahtarı aracılığıyla şu kategorilere göre analiz edilip değerlendirilmiştir: araştırma yönteminin araştırma sorularına uygunluğu; bilimsel yöntemin uygun şekilde izlenip izlenmediği (evren ve örneklem seçimi, değişkenlerin belirlenmesi, deneysel sürecin yürütülmesi, ölçme araçlarının araştırma amacına uygunluğu ve geçerlikgüvenirliği, yapılan analizler, bulgular, sonuçlar ve öneriler) ve bulguların araştırma sorularına uygunluğu. Dereceli puanlama anahtarında her kategori için ölçütler belirlenmiş ve zayıf, orta ve mükemmel olarak derecelendirilmiştir. Sonuçlara göre, analiz edilen çalışmaların metodolojik açıdan genellikle orta düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretim etkinlikleri örneklendirilmiş ve çalışmaların güçlü ve zayıf yönleri tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı TED EĞİTİM VE BİLİM
Dergi ISSN 1300-1337 Wos Dergi Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2015
Cilt No 40
Sayı 181
Sayfalar 41 / 56
Doi Numarası 10.15390/EB.2015.4555
Makale Linki http://dx.doi.org/10.15390/eb.2015.4555
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 7
Brain-Based Learning Studies in Turkey: A Review for Methodological Analysis

Paylaş