img
Süreçsel Drama Oturumlarının Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Seviyelerine Etkisi   
Yazarlar
Doç. Dr. Şule ALICI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Ö Özlem Gökbulut
Özet
Çalışma 3. ve. 4. sınıf okul öncesi öğretmen adaylarının medyaokuryazarlığı seviyelerine süreçsel drama yoluyla katkı sağlamakamacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için 21 saatlik medyaokuryazarlığı ile ilgili süreçsel drama oturumları oluşturulmuştur. Buçalışma 15 kadın ve 1 erkek olmak üzere toplam 16 öğretmen adayıile yürütülmüştür. Araştırma boyunca veriler, katılımcı paylaşımlarıve dokümanlar olmak üzere nitel olarak toplanmış ve çalışmadanitel araştırma deseni kullanılmıştır. Verilerin analizi içerik analiziyöntemi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonucunda süreçsel dramaatölyelerinin katılımcıların medya okuryazarlığı seviyeleri üzerindeolumlu etkiler bıraktığı görülmüştür
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Yaratıcı Drama Dergisi
Dergi ISSN 1305-8177
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2017
Cilt No 12
Sayı 1
Makale Linki http://www.yader.org/index.php/yader/article/view/yader.2017.003
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş