img
Investigation of Joining Methods of Honeycomb Composite Panels Used in Structural Elements of Aircraft Cabin Units    
Yazarlar
Aslan Kahraman Erhal
Sena Kabave Kılınçarslan
Şeyma Korkmaz
Muhammet Hüseyin Çetin
Özet
Hava taşıtlarında kullanılan yapısal elemanların tasarımı, malzeme seçimi, üretimi ve montajı havacılık endüstrisinin kritik problemleridir. Bu çalışma, mukavemet, maliyet ve ağırlık parametreleri dikkate alınarak uçak bal peteği panellerinin birleştirme yöntemlerinin seçimini optimize etmeyi amaçlamaktadır. Panel tipi, panel kalınlığı ve birleştirme yöntemleri giriş parametreleri olarak, kopma kuvveti, yer değiştirme, maliyet ve ağırlık çıktı parametreleri olarak belirlenmiştir. L ve T tipi paneller için tenon-mortise, çift taraflı braket, tek taraflı braket ve ekstrüzyon birleştirme yöntemleri araştırılmıştır. Panel kalınlıkları standartlara göre 10 mm ve 22 mm olarak belirlenmiştir. Mekanik davranışlarını incelemek amacıyla numunelere çekme testi ve sonlu eleman analizi uygulanmıştır. Panellerin ağırlığı ve maliyeti süreç analizi ile belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, çok kriterli karar verme ve yanıt yüzey analizi yöntemlerine göre optimize edilmiştir. Analizde, çekme dayanımı maksimizasyonu, yer değiştirme, maliyet ve ağırlık minimizasyonu hedef fonksiyonlar olarak belirlenmiştir. Çalışma sonunda her iki tip panel için optimum kalınlık değeri 22 mm, optimum birleştirme yöntemi ise tenon-mortise olarak belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Aeronautics and Space Technologies
Dergi ISSN 1304-0448
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 14
Sayı 1
Sayfalar 99 / 117
Makale Linki http://193.255.215.140/index.php/JAST/article/view/438
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş