img
Müzik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının “Yenilenen Bloom Taksonomisine” Göre İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Satı DOĞANYİĞİT YILDIZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şenol AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı ortaöğretim (9,10,11,12. snıflar) müzik dersikazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesidir. Doküman analizi kullanılarakyapılan çalışmada kazanımlar bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlara göre sınıflandırılmış olup, bilişselalana dâhil olan kazanımlar yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmiştir. Sınıflama ve incelemeişlemi iki müzik eğitimi alan uzmanı ve bir program geliştirme uzmanından oluşan üç kişinin görüşleridoğrultusunda yapılmıştır. Verilerden elde edilen sonuçlara göre; Öğretim programı kazanımlarının%67.02’sinin bilişsel alanda, %23.40’ının devinişsel alanda, %9.57’sinin ise duyuşsal alanda olduğu tespitedilmiştir. Bilişsel alan kazanımlarını 9. sınıf düzeyinde en fazla %53.31 oranla kavramsal bilgi boyutunun,%46.66 oranda bilişsel sürecin çözümleme boyutunun, 10. sınıf düzeyinde %59.99 oranla kavramsal bilgiboyutunun, %60 oranla bilişsel sürecin çözümleme boyutunun, 11. sınıf düzeyinde %66.65 oranlakavramsal bilgi boyutunun, %38.88 oranda bilişsel sürecin çözümleme boyutunun, 12. sınıf düzeyinde%66.66 oranla kavramsal bilgi boyutunun, %53.33 oranla bilişsel sürecin çözümleme boyutununoluşturduğu tespit edilmiştir. Müzik eğitiminde duyuşsal ve devinişsel kazanımlara daha fazla yer verilerek,bilişsel kazanımlardan bilgi birikimi boyutunda işlemsel ve üstbilişsel kazanımların, bilişselsüreçboyutunda ise değerlendirme ve yaratma basamağına ilişkin kazanım sayılarının arttırılmasıgerektiğidüşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1306-7850
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2020
Cilt No 16
Sayı 3
Sayfalar 517 / 528
Doi Numarası 10.17860/mersinefd.735002
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.17860/mersinefd.735002
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Müzik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının “Yenilenen Bloom Taksonomisine” Göre İncelenmesi

Paylaş