img
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müziksel Bilgilerinin, Blokflüt Çalma ve Müziksel Okuma Düzeyleri ile Karşılaştırılması   
Yazarlar
Aylin Mentiş Köksoy
Ege Üniversitesi, Türkiye
 Şenol AFACAN Şenol AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Sınıf öğretmeni adaylarının müzik derslerinde gereken donanıma sahip olmaları, nitelikli müzik dersleriişlemeleri ile doğrudan ilgilidir. Bu çalışmada Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilimdalında öğenim gören sınıf öğretmeni adaylarının müzik dersi temel bilgilerini ve müzik eğitimi derslerinde sınıf ortamında çalışılan eğitsel müzik dağarcığına ilişkin örneklerde blokflüt çalma ve müzikselokuma beceri düzeylerinin belirlenerek karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada eğitsel müzik dağarındaki şarkılarda geçen müziksel bilgilere yönelik sınıf öğretmeni adaylarının bilgi düzeylerini ölçmek için Afacan (2010) tarafından geliştirilen 37 maddeden oluşan başarı testi kullanılmıştır. Geliştirilen başarı testinin KR-20 güvenirlik katsayısı 0.81’dir. Çalışma müzik eğitimi dersi almış 3.sınıftaöğrenim gören 50 sınıf öğretmeni adayı ile yapılmıştır. Başarı testinden en yüksek ve en düşük puanalan toplam 28 öğretmen adayının müzik dersinde çalıştıkları şarkılarda blokflüt çalma ve müzikselokuma beceri düzeyleri araştırmacılar tarafından hazırlanan dereceli puanlama anahtarı kullanılarakdeğerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının Öğretmen adaylarının okul şarkılarında geçen temel müzik bilgilerini ölçen başarı testine göre yetersiz oldukları, çalışma kapsamındabelirlenen okul şarkılarında blokflüt çalma ve müziksel okuma düzeylerinin orta ve zayıf düzeyde olduğusaptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2528-9527
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2020
Cilt No 15
Sayı 25
Sayfalar 3779 / 3799
Doi Numarası 10.26466/opus.653521
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1083215