Yazarlar |
Aylin Mentiş Köksoy
Ege Üniversitesi, Türkiye |
Şenol AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sınıf öğretmeni adaylarının müzik derslerinde gereken donanıma sahip olmaları, nitelikli müzik dersleriişlemeleri ile doğrudan ilgilidir. Bu çalışmada Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilimdalında öğenim gören sınıf öğretmeni adaylarının müzik dersi temel bilgilerini ve müzik eğitimi derslerinde sınıf ortamında çalışılan eğitsel müzik dağarcığına ilişkin örneklerde blokflüt çalma ve müzikselokuma beceri düzeylerinin belirlenerek karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada eğitsel müzik dağarındaki şarkılarda geçen müziksel bilgilere yönelik sınıf öğretmeni adaylarının bilgi düzeylerini ölçmek için Afacan (2010) tarafından geliştirilen 37 maddeden oluşan başarı testi kullanılmıştır. Geliştirilen başarı testinin KR-20 güvenirlik katsayısı 0.81’dir. Çalışma müzik eğitimi dersi almış 3.sınıftaöğrenim gören 50 sınıf öğretmeni adayı ile yapılmıştır. Başarı testinden en yüksek ve en düşük puanalan toplam 28 öğretmen adayının müzik dersinde çalıştıkları şarkılarda blokflüt çalma ve müzikselokuma beceri düzeyleri araştırmacılar tarafından hazırlanan dereceli puanlama anahtarı kullanılarakdeğerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının Öğretmen adaylarının okul şarkılarında geçen temel müzik bilgilerini ölçen başarı testine göre yetersiz oldukları, çalışma kapsamındabelirlenen okul şarkılarında blokflüt çalma ve müziksel okuma düzeylerinin orta ve zayıf düzeyde olduğusaptanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2528-9527 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2020 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 25 |
Sayfalar | 3779 / 3799 |
Doi Numarası | 10.26466/opus.653521 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1083215 |