Yazarlar |
Doç. Dr. Şenol AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Keman eğitimi bilişsel ve duyuşsal kazanımların yanısırapsikomotor öğrenmelerin ağırlıkta olduğu teknik ve karmaşık becerilerinkazandırıldığı ve geliştirildiği uzun bir süreçtir. Bu süreçte kazanılmasıgereken teknik becerilerin oluşabilmesi birbirinin hazırlayıcısıdurumundaki diğer bir becerinin kazanılmış olmasına bağlıdır. Kemaneğitimi sürecinde öğretim etkinliklerinin planlanması ve yürütülmesindebireyin keman eğitimindeki geçmiş bilgi ve teknik donanımı dikkatealınmalıdır. Bireyin geçmiş yaşantısındaki kazanımlarının diğer birifadeyle hazır bulunuşluk düzeyinin değerlendirilmesi nitelikli bir kemaneğitiminin gerçekleşmesinde önemli rol oynar.Hazır bulunuşluk durumu bireysel farklılıkların belirlenmesindebireylerin bilgi ve performans yeterliliklerinin ortaya konmasında, mevcuteksikliklerin giderilmesine yönelik yapılacak çalışmalarda dikkatealınması gereken önemli bir faktördür. Hazır bulunuşluk düzeyi dikkatealınmadan gerçekleştirilecek öğretim etkinlikleri öğrencinin çalgısındakimüzikal ve teknik gelişimine yeterince katkı sağlamayacağı gibi bireyinöğrenme isteğini de olumsuz etkileyebilir. Bu bağlamda araştırmanınamacı öğrencilerin lisans eğitimi başlangıcındaki keman eğitimi hazırbulunuşluk düzeylerine ne derece sahip olduklarını değerlendirmektir.Araştırmada nicel ve nitel araştırmaların bir arada kullanıldığı karmamodel kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kırşehir Ahi Evran ÜniversitesiNeşet Ertaş Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü 1. sınıfta öğrenimgören Güzel Sanatlar Lisesi mezunu 7 keman öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırma kapsamında Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi Keman Dersi12. Sınıf Öğretim Programında kazanım sayıları en fazla olan “KemanÇalmada Konumlar” “Tonal-Makamsal Dizi, Etüt ve Eserler” ile “KemanÇalmada Temel Yay Teknikleri” başlıklı üç ünite üzerinde öğrencilerin önbilgi ve becerileri incelenmiştir. Veri toplama araçları olarak incelenenkonular ve kazanımlara ilişkin öğrenci görüş belirtme formu bilişsel hazır bulunuşluk düzeylerini ölçmek amacıyla yazılı sınav soruları ileperformans hazır bulunuşluk düzeyleri için dereceli puanlama anahtarı(Rubrik) hazırlanmıştır.Çalışma sonucunda değerlendirmeye alınan öğrencilerin bilişselhazır bulunuşluk düzeylerinin orta, zayıf ve çok zayıf, performans hazırbulunuşluk düzeylerinin ise kısmen ve az ölçüde olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkısh Studies |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 7 |
Sayfalar | 3575 / 3595 |
Doi Numarası | 10.29228/TurkishStudies.38934 |
Makale Linki | https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=e282b05f-e6fa-4b5b-9f3a-6d4c4c5e279d.pdf&key=38934 |