img
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI   
Yazarlar
Özlem Kılınçer
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şenol AFACAN Doç. Dr. Şenol AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Müzik eğitimi psikomotor becerilerin yoğunlukta olduğu bilişsel ve duyuşsal alanları da kapsayan eğitiminönemli alanlarından biridir. Müzik eğitimini meslek olan seçen bireylerin gereken bilgi ve beceri donanıma sahipolmaları mesleki başarılarını doğrudan etkilemekle birlikte duyuşsal alan özelliklerinden biri olan tutum dakişinin kendisini geliştirmede, üretken olmasında, kendisini yenileyebilmede, mesleğini severek yapmasında vebuna bağlı olarak yaratıcı olmasında önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı GSF müzik bölümüöğrencilerinden pedagojik formasyon eğitimi almış olan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarınıbelirlemek ve bu tutumları farklı değişkenlere göre incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Malatya İnönü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli ve Kırıkkale Üniversitelerinde öğrenimgören GSF müzik bölümü son sınıf 150 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışma verilerinin toplanmasında Üstüner’in(2006) geliştirdiği “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ile çalışma kapsamında öğrencilerindemografik özelliklerini almak üzere form kullanılmıştır. 5’li likert tipindeki ölçek tek boyutludur. Ölçeğin içgüvenirlik katsayısı .93’tür. Çalışma sonucunda öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarınınortalama puanları öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği, üniversite,cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı KEFAD Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2019
Cilt No 20
Sayı 2
Sayfalar 563 / 594
Doi Numarası 10.29299/kefad.2019.20.02.003
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1478639