Yazarlar |
Özlem Kılınçer
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye |
Şenol AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Müzik eğitimi psikomotor becerilerin yoğunlukta olduğu bilişsel ve duyuşsal alanları da kapsayan eğitiminönemli alanlarından biridir. Müzik eğitimini meslek olan seçen bireylerin gereken bilgi ve beceri donanıma sahipolmaları mesleki başarılarını doğrudan etkilemekle birlikte duyuşsal alan özelliklerinden biri olan tutum dakişinin kendisini geliştirmede, üretken olmasında, kendisini yenileyebilmede, mesleğini severek yapmasında vebuna bağlı olarak yaratıcı olmasında önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı GSF müzik bölümüöğrencilerinden pedagojik formasyon eğitimi almış olan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarınıbelirlemek ve bu tutumları farklı değişkenlere göre incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Malatya İnönü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli ve Kırıkkale Üniversitelerinde öğrenimgören GSF müzik bölümü son sınıf 150 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışma verilerinin toplanmasında Üstüner’in(2006) geliştirdiği “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ile çalışma kapsamında öğrencilerindemografik özelliklerini almak üzere form kullanılmıştır. 5’li likert tipindeki ölçek tek boyutludur. Ölçeğin içgüvenirlik katsayısı .93’tür. Çalışma sonucunda öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarınınortalama puanları öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği, üniversite,cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | KEFAD Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2019 |
Cilt No | 20 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 563 / 594 |
Doi Numarası | 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1478639 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |