Yazarlar |
Doç. Dr. Şenol AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının, müzik öğretimine yönelik öz yeterlilik düzeylerini ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Başlangıçta 23 maddeden oluşan ve 5’li Likert tipinde hazırlanan ölçek, 2006-2007 eğitim öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören, 137 öğretmen adayına uygulanmış elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucunda, 4 madde ölçekten çıkartılarak ölçek son halini almıştır. 11 maddesi olumlu, 8 maddesi olumsuz olan “Müzik Öğretimine Yönelik Öz Yeterlilik Ölçeği”nin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı ise 0.8410 olarak bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2008 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 11 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1495059 |