img
KEMAN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİYLE DESENLENMİŞ ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN KEMAN PERFORMANSLARINA ETKİSİ   
Yazarlar
Doç. Dr. Şenol AFACAN Doç. Dr. Şenol AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Şeyda Çilden
Türkiye
Özet
Bu çalışma keman eğitiminde öğrenmestratejileri ile desenlenmiş etkinliklerin Neşet ErtaşGüzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümünde öğrenimgören 11. sınıf keman öğrencilerinin kemanperformanslarına etkisini incelemek amacıylayapılmıştır. Araştırma modeli ön-test ve son-testkontrol gruplu seçkisiz desen şeklindedir. Öğrencilerindenklikleri incelendikten sonra, yansız atamayöntemiyle (random) deney grubu (n=6) ile kontrol(n=6) grubu oluşturulmuştur. Çalışma modeline dayalıolarak deney grubuna, 12 haftalık öğrenmestratejilerine göre hazırlanan keman dersi öğretimprogramı uygulanırken, kontrol grubuna ise 2016yılında yayınlanan MEB müfredatında yer alanprograma göre öğretim yapılmıştır. Çalışmanınevrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kırşehir İliNeşet Ertaş Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümündeöğrenim gören keman öğrencileri, örneklemini ise aynıokulun 11. Sınıfında öğrenim gören 12 kemanöğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere veri toplamaaraçları olarak “Kişisel Bilgi Formu, KemanEğitiminde Öğrenme Stratejileri ile DesenlenmişEtkinlikler, Performans Değerlendirme Gözlem Formuve Yazılı Sınav Soruları” uygulanmıştır. Verilerinanaliz edilmesiyle elde edilen sonuçlarda deney vekontrol grubu öğrencilerinin keman performanslarıarasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılıkolduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2146-5983
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2020
Sayı 54
Sayfalar 74 / 105
Doi Numarası 10.21764/maeuefd.624741
Makale Linki https://doi.org/10.21764/maeuefd.624741