Yazarlar |
Şenol AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Şeyda Çilden
Türkiye |
Özet |
Bu çalışma keman eğitiminde öğrenmestratejileri ile desenlenmiş etkinliklerin Neşet ErtaşGüzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümünde öğrenimgören 11. sınıf keman öğrencilerinin kemanperformanslarına etkisini incelemek amacıylayapılmıştır. Araştırma modeli ön-test ve son-testkontrol gruplu seçkisiz desen şeklindedir. Öğrencilerindenklikleri incelendikten sonra, yansız atamayöntemiyle (random) deney grubu (n=6) ile kontrol(n=6) grubu oluşturulmuştur. Çalışma modeline dayalıolarak deney grubuna, 12 haftalık öğrenmestratejilerine göre hazırlanan keman dersi öğretimprogramı uygulanırken, kontrol grubuna ise 2016yılında yayınlanan MEB müfredatında yer alanprograma göre öğretim yapılmıştır. Çalışmanınevrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kırşehir İliNeşet Ertaş Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümündeöğrenim gören keman öğrencileri, örneklemini ise aynıokulun 11. Sınıfında öğrenim gören 12 kemanöğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere veri toplamaaraçları olarak “Kişisel Bilgi Formu, KemanEğitiminde Öğrenme Stratejileri ile DesenlenmişEtkinlikler, Performans Değerlendirme Gözlem Formuve Yazılı Sınav Soruları” uygulanmıştır. Verilerinanaliz edilmesiyle elde edilen sonuçlarda deney vekontrol grubu öğrencilerinin keman performanslarıarasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılıkolduğu bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5983 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2020 |
Sayı | 54 |
Sayfalar | 74 / 105 |
Doi Numarası | 10.21764/maeuefd.624741 |
Makale Linki | https://doi.org/10.21764/maeuefd.624741 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 4 |