Yazarlar |
İhsan Bulut
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Şakir FURAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özoğul Berna
|
Özet |
Turizm faaliyetleri diğer sektörleri besleyen ve destekleyen yönleri ile arttırıcı bir etkiye sahiptir. Her geçen gün yeni çeşit ve motivasyonlarıyla tüm sektörlerden daha hızlı bir şekilde milyonlarca kişiye iş ve istihdam yaratmaktadır. Bu etkilenme, turizm-tarım, turizm-sanayi, turizm-ulaşım şeklinde çeşitlenmektedir. Turizm şekillerindeki çeşitlenme ise bu çeşitliliğin de önünde gerçekleşmektedir. Bileşen ve paydaşlarının giderek çoğalması turizmin çoğaltıcı etkisini artırmaktadır. Çalışma turizm-sanayi etkileşiminin çarpıcı örneklerinden biri olarak değerlendirilmelidir. Serik İlçesinin Akbaş kırsal mahallesindeki Buggy Cross istasyonu Buggy Cross imalathanesine dönüştürülmüş, imalat, bakım ve onarım hizmetleri de vererek, uluslararası pazarlara ulaşma başarısı göstermiştir. Buggy Cross’un yöre koşullarında diğer araçların erişemeyeceği alanlara kolaylıkla ulaşacak olması gelecekte bu aktiviteye katılımın yoğunlaşması ve talebin artmasına neden olacak üstünlükleridir. Bu çalışmada ülkemiz turizmindeyakın zamanda ortaya çıkan Buggy Cross ele alınmış olup, alternatif turizm ailesinin yeni üyesi olan bu etkinliğin ortaya çıkış öyküsü, gelişmeler, sağlanan istihdam, yol açtığı arttırıcı etkiler ile sorunlar ve çözümleri ele alınacaktır. Çalışma Serik ilçesinin kırsal turizm araştırmaları esnasında çarpıcı bir örnek olarak tespit edilmiş ve değerlendirilmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden gözlem ve derinlemesine görüşmeler(mülakat) üzerine temellendirilmiş olup, turizm faaliyetine iştirak ve deneyimle özümsenerek hazırlanmıştır. Buggy Cross güzergâhları ile ilgili etütler yapılarak, güzergâha doğal ve kültürel turistik ögelerce zengin alanların dâhil edilmesi gerekliliği temel problemler arasında düşünülmüştür.Yakın zamana kadar turizm literatürüne geçmemiş olan bu kavramın bugün bir turistik aktiviteye dönüşmesi ve önemli boyutlara ulaşarak, artırıcı birçok etki yaratmasına karşılık, tanıtım, mevzuat ve pazarlama ile ilgili kısıtlılıkların varlığı da dikkat çekmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1304-4990 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 23 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 1889 / 1903 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/927413 |