img
img
The effects of reciprocal teaching on reading comrehension, retention on learning and self-efficacy perception (Karşılıklı öğretimin okuduğunu anlamaya, öğrenme kalıcılığına ve öz yeterlikalgısına etkisi)    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Sultan Selen KULA Doç. Dr. Sultan Selen KULA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Yusuf Budak
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırma karşılıklı öğretim tekniğinin ilkokulda okuduğunu anlama becerilerinin gelişmesine, kalıcılığa ve okuduğunu anlama öz yeterlik algısına etkisini test etme amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Türkiye’de İç Anadolu Bölgesinde bulunan bir ilkokulunun 4. sınıf Türkçe derslerinde, yansız atama yoluyla elde edilen deney ve kontrol grubu olmak üzere yirmi beşer öğrenciden oluşan iki grupla yürütülmüştür. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmış olup, nitel verilerle de bulgular desteklenmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen Okuduğunu Anlama Becerileri Başarı Testi, Okuduğunu Anlamaya İlişkin Öz Yeterlik Algısı Ölçeği ve Öğrenci Görüşme Formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre karşılıklı öğretim tekniğinin uygulandığı deney grubundaki öğrenciler ile geleneksel öğretim sürecinin devam ettirildiği kontrol grubundaki öğrenciler arasında okuduğunu anlamaya ilişkin başarı düzeyi ve kalıcılık puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunurken, öz yeterlik düzeyleri arasında anlamlı fark gözlenmemiştir. Karşılıklı öğretim tekniğinin uygulandığı deney grubunda yer alan öğrenciler karşılıklı öğretim tekniğinin diğer arkadaşlarına liderlik etmelerine fırsat vermesinden memnun olduklarını, dersi yönlendirme konusunda söz sahibi olmalarını sağlamasının onlara keyif verdiğini, bu tekniğin, okudukları metinleri anlamalarını kolaylaştırdığını ve grupla çalışma ortamı sağlamasının kendilerine katkı getirdiğini ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi (PEGEGOG)
Dergi ISSN 2146-0655
Dergi Tarandığı Indeksler Journals Indexed in Eric
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2020
Cilt No 10
Sayı 2
Sayfalar 493 / 522
Doi Numarası 10.14527/pegegog.2020.017
Makale Linki http://www.pegegog.net/index.php/pegegog/issue/view/41