Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma karşılıklı öğretim tekniğinin ilkokulda okuduğunu anlama becerilerinin gelişmesine, kalıcılığa ve okuduğunu anlama öz yeterlik algısına etkisini test etme amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Türkiye’de İç Anadolu Bölgesinde bulunan bir ilkokulunun 4. sınıf Türkçe derslerinde, yansız atama yoluyla elde edilen deney ve kontrol grubu olmak üzere yirmi beşer öğrenciden oluşan iki grupla yürütülmüştür. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmış olup, nitel verilerle de bulgular desteklenmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen Okuduğunu Anlama Becerileri Başarı Testi, Okuduğunu Anlamaya İlişkin Öz Yeterlik Algısı Ölçeği ve Öğrenci Görüşme Formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre karşılıklı öğretim tekniğinin uygulandığı deney grubundaki öğrenciler ile geleneksel öğretim sürecinin devam ettirildiği kontrol grubundaki öğrenciler arasında okuduğunu anlamaya ilişkin başarı düzeyi ve kalıcılık puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunurken, öz yeterlik düzeyleri arasında anlamlı fark gözlenmemiştir. Karşılıklı öğretim tekniğinin uygulandığı deney grubunda yer alan öğrenciler karşılıklı öğretim tekniğinin diğer arkadaşlarına liderlik etmelerine fırsat vermesinden memnun olduklarını, dersi yönlendirme konusunda söz sahibi olmalarını sağlamasının onlara keyif verdiğini, bu tekniğin, okudukları metinleri anlamalarını kolaylaştırdığını ve grupla çalışma ortamı sağlamasının kendilerine katkı getirdiğini ifade etmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi (PEGEGOG) |
Dergi ISSN | 2146-0655 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Journals Indexed in Eric |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2020 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 493 / 522 |
Doi Numarası | 10.14527/pegegog.2020.017 |
Makale Linki | http://www.pegegog.net/index.php/pegegog/issue/view/41 |