img
Sağlık Bilimleri Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Akademik Yeterlikleri ile Yaşamın Anlamı Arasındaki İlişki   
Yazarlar
Doç. Dr. Hilal SEKİ ÖZ Doç. Dr. Hilal SEKİ ÖZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Didem Ayhan
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Selin SÖYÜNMEZ Arş. Gör. Selin SÖYÜNMEZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Yaşamın anlamlarından biri olarak gösterilen akademik başarı üniversite eğitimi sırasında ön plana çıkmakta, öğrencilerin mesleki yeterliklere ve hayal ettikleri geleceğe kavuşmasına katkı sağlamaktadır. Araştırma Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Hemşirelik, Ebelik ve Çocuk Gelişimi bölümlerinde son sınıfta öğrenci olan 202 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya başlamadan önce kurum ve etik kurul izinleri alınmıştır. Araştırma verileri tanıtıcı bilgi formu, Akademik Öz Yeterlik Ölçeği ve Yaşam Tutum Profili Ölçeği ile Kasım 2020’de online olarak toplanmıştır. Veri analizleri SPSS 25.0 programında yapılmış, analizlerde tanımlayıcı istatistikler, Spearman korelasyon, Mann Whitney-U, Kruskal-Wallis analizleri kullanılmıştır. Öğrencilerin Akademik Öz Yeterlik Ölçeği toplam puanları 103,39 ± 18,27 ve Yaşam Tutum Profili Ölçeği toplam puanları 151,19 ± 24,13’dir. Öğrencilerin Akademik Öz Yeterlik Ölçeği puanlarının yaş, yaşanılan yer, gelir düzeyi, kardeş sayısı, anne-baba eğitim düzeyi ve bölümü isteyerek seçme değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı; cinsiyet, bölüm ve akademik ilerleme isteme değişkenlerinde ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Yaşam Tutum Profili Ölçeği puanlarınınsa cinsiyet, yaş, bölüm, yaşanılan yer, gelir düzeyi, kardeş sayısı, anne-baba eğitim düzeyi ve bölümü isteyerek seçme değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı; akademik ilerleme isteme değişkeninde ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada Akademik Öz Yeterlik Ölçeği ile Yaşam Tutum Profili Ölçeği arasında zayıf, pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=0,358, p<0.001). Araştırma sonucunda öğrencilerin akademik öz yeterlikleri ile yaşama yükledikleri anlam arasında pozitif anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin akademik yeterliklerini geliştiren, yaşama yükledikleri anlamı sorgulamalarını sağlayan eğitimlerin, derslerin eğitim sürecinde verilmesi ve etkinliğinin değerlendirildiği ileri düzey çalışmaların planlanması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Yasar University
Dergi ISSN 1305-970X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 16
Sayı 61
Sayfalar 264 / 277
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/jyasar/issue/60163/842719
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş