img
COVID-19 Salgını Döneminde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitiminde Uzaktan Eğitim Ortamı ile Yüz Yüze Eğitim Ortamının Karşılaştırılması    
Yazarlar
Doç. Dr. Anıl ÖZÜDOĞRU Doç. Dr. Anıl ÖZÜDOĞRU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Satuk Buğrahan Yinanç
Doç. Dr. Gül ÖZÜDOĞRU Doç. Dr. Gül ÖZÜDOĞRU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Uzaktan eğitim, öğrenci ile eğitici arasındaki fiziksel ve maddi sınırlamaları azaltan, eğitimin her durumda her gruba ulaştırılmasını sağlayan bir eğitim modelidir. Bu çalışmamızın amacı, fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitiminde, uzaktan eğitim ortamı ile yüz yüze eğitim ortamlarının karşılaştırılmasıdır. Gereç ve Yöntemler: Çalışmamıza Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulunda öğrenim gören, uzaktan eğitim derslerine katılan ve çalışmaya katılmaya gönüllü 272 öğrenci dâhil edildi. Veriler internet ortamında toplandı. Katılımcıların demografik bilgileri kaydedildi. Yüz yüze ve uzaktan eğitim ortamının değerlendirilmesinde “Dundee Mevcut Eğitim Ortamı Değerlendirme Ölçeği TR” anketi kullanıldı. Yüz yüze eğitim ortamı ve uzaktan eğitim ortamı sonuçları karşılaştırılarak analiz edildi. Bulgular: Bütün alt boyutlarda ve genel skorda yüz yüze eğitim algısı, uzaktan eğitim ortamı algısından anlamlı olarak yüksek bulunmuştur (p<0,05). Yüz yüze eğitim ortamı ve uzaktan eğitim ortamı arasında cinsiyetlere göre anlamlı fark bulunmamıştır (p>0,05). Yüz yüze eğitim ortamı algısında 2. sınıfların anlamlı olarak, 1. sınıflardan daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05). Uzaktan eğitim ortamı algısında, sınıflar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0,05). Sonuç: Bu araştırmanın sonucuna göre koronavirüs hastalığı-2019 salgını ile hastalığın yayılma hızını azaltmak amacıyla yeterli eğitim ve hazırlıklar yapılmadan, hızlı bir şekilde uzaktan eğitime geçilmesinin eğitim ortamını olumsuz etkilediğini söyleyebiliriz. Salgın, doğal afet ve acil durumlar gibi uzaktan eğitimin zorunlu hâle geldiği koşullara hazırlıklı olmak için uzaktan eğitim öğrenci merkezli olarak yeniden dizayn edilmelidir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2536-4391
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 6
Sayı 4
Sayfalar 787 / 794
Doi Numarası 10.5336/healthsci.2020-79191
Makale Linki https://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-covid-19-salgini-doneminde-fizyoterapi-ve-rehabilitasyon-egitiminde-uzaktan-egitim-ortami-ile-yuz-yuze-egitim-ortaminin-karsilastirilmasi-92823.html