Yazarlar |
Özlem Kersu
|
Dr. Öğr. Üyesi Selda MERT
Kocaeli Üniversitesi, Türkiye |
Nedime Köşgeroğlu
İstanbul Rumeli Üniversitesi, Türkiye |
Aylin Aydın Sayılan
Kırklareli Üniversitesi, Türkiye |
Gonca İlter
|
Canan Baydemir
Kocaeli Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Araştırmanın amacı, cerrahi servislerinde yatan hastalarınhemşirelik bakım kalitesi algılamaları ile memnuniyet durumlarıarasındaki ilişkiyi belirlemektir.Yöntem: Tanımlayıcı-ilişki arayıcı tipte yapılan araştırmanın örnekleminibir üniversite hastanesinde yatan ve cerrahi girişim uygulanan 224hasta oluşturdu. Araştırmada verileri toplamak amacıyla “Hasta TanıtımFormu”, “Bakım Davranışları Ölçeği -24 (BDÖ-24)” ve “NewcastleHemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği” (NHBMÖ) kullanıldı. Verilersayı, yüzde, ortalama, standart sapma, Mann Whitney U Testi, KruskalWallis Testi ve korelasyon analizi ile değerlendirildi.Bulgular: Hastaların yaş ortalaması 55.28±18.05 yıl, yatış süresi8.10±13.35 gün, %62.5’i erkek, %43.3’ü ilköğretim mezunudur.Hastaların bakım davranışları puanı 4.87 (3.95–5.37), hemşirelik bakımımemnuniyet puanı ise 71.5 (57.00–82.75) olarak bulundu. Hastalarınbakım davranışları ölçeği tüm alt boyutları ve toplam puanı ile hemşirelikbakımı memnuniyet toplam puanı arasında pozitif yönde anlamlı birilişki olduğu (p<0.05) bulundu. Hastaların yaşı ve eğitim durumlarıile güvence, bağlılık, bakım davranışları toplam puanı ve memnuniyettoplam puanı arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulundu(p<0.05). Kadın hastaların bilgi-beceri alt boyut puanın yüksek olduğuve cinsiyet ile bilgi-beceri alt boyutu arasında istatistiksel olarak farklılığınolduğu bulundu (p<0.05). |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi |
Dergi ISSN | 2618-5741 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 32 / 39 |
Makale Linki | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpZMk5UY3dNQT09 |