img
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON EĞİTİMİNDE E-ÖĞRENME STİLLERİ İLE AKADEMİK PERFORMANS VE ALGILANAN ÖĞRENME DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ     
Yazarlar
Satuk Buğrahan Yinanç
Türkiye
Doç. Dr. Anıl ÖZÜDOĞRU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Araştırmamızda uzaktan eğitimle yürütülen fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitiminde öğrencilerin baskın öğrenme stillerinin araştırılması, öğrenme stilleri ile akademik performans ve algılanan öğrenme düzeylerinin karşılaştırılmasını amaçlamıştır. Yöntem: Çalışmamızın verileri 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar dönemi final sınavları haftasında çevrimiçi ortamda toplanmıştır. XXX üniversitesi fizik tedavi ve rehabilitasyon bölümündeki 352 öğrenciye çevrimiçi ortamda ulaşılmıştır. Araştırmamızda demografik bilgiler ve akademik performansı değerlendirmek için ağırlıklı dönemsel not ortalaması bilgisine ek olarak Elektronik Ortamlar için E-Öğrenme Stilleri Ölçeği ve Algılanan Öğrenme Düzeyi Ölçeği ile veriler toplandı. Sonuçlar: Çalışmamıza çevrimiçi ortamda uygulanan ankete tamamlayan ve çalışma kriterlerine uyan 300 öğrenci dahil edilmiştir. Dahil edilen öğrencilerin %75’i kadın, %25’i erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin çoğunluğunun mantıksal öğrenme stilini (%35,7) kullandığı bulunmuştur. Akademik performans 78,30 ± 19,20; algılanan öğrenme düzeyi ise 42,08 ± 7,96 olarak bulunmuştur. Aktif öğrenme ve sezgisel öğrenme stilleri ile akademik performans ve algılanan öğrenme düzeyleri arasında bir ilişki bulunmamıştır (p>0,05) ancak diğer öğrenme stilleri ile pozitif yönlü ilişki bulunmuştur. Sosyal öğrenme ve bağımsız öğrenme stilini baskın olarak kullanan öğrencilerin algılanan psikomotor öğrenme düzeyleri görsel-işitsel öğrenme stilini kullanan öğrencilere göre anlamlı olarak yüksek olduğu görülmüştür (p=0,02). Tartışma: Uzaktan eğitim döneminde fizyoterapi öğrencilerinin yaygın olarak mantıksal öğrenme stilini tercih etmelerine rağmen görsel-işitsel ve sözel öğrenme stillerini tercih eden öğrencilerin daha yüksek akademik performans gösterdiği görülmüştür. Akademik açıdan daha başarılı olan görsel-işitsel öğrenme stilinde fizyoterapi eğitiminde önemli yere sahip olan algılanan psikomotor öğrenme puanları ise sosyal ve bağımsız öğrenme stilini tercih eden öğrencilere göre düşük olduğu görülmektedir. Fizyoterapi eğitiminde psikomotor öğrenme önemli bir yere sahiptir. Psikomotor öğrenmede yaşanan problemler fizyoterapistlik mesleğindeki uygulamaların gerçekleştirilmesinde problemlere yol açabilir.
Anahtar Kelimeler
Akademik Başarı,Algılanan Öğrenme,Öğrenme,Uzaktan Eğitim
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Journal of Physiotherapy and Rehabilitation
Dergi ISSN 2651-4451
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2023
Cilt No 34
Sayı 2
Sayfalar 149 / 156
Doi Numarası 10.21653/tjpr.1019682
Makale Linki http://dx.doi.org/10.21653/tjpr.1019682