img
Ortaöğretim Pansiyonlarında Kalan Lise Öğrencilerinin Öğretmen Öğrenci İlişkisine İlişkin Algıları   
Yazarlar
BALAY REFİK
KAYA AHMET
DOĞU ZEKİYE
Özet
Bu araştırmanın amacı, kırsaldan gelip ortaöğretim pansiyonlarında kalan lise öğrencilerinin öğretmen-öğrenci ilişkisine ilişkin algılarını otoriter, demokratik ve ilgisiz ilişki tipleri çerçevesinde betimlemek ve bazı değişkenler bakımından incelemektir. Araştırma 436 öğrenciden oluşan bir örneklem üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin, öğretmenleri ile olan ilişkilerini otoriter, demokratik ve ilgisiz ilişki tiplerinde orta düzeyde gördükleri anlaşılmıştır. Araştırma sonunda ayrıca demokratik ilişki tipinde cinsiyete göre anlamlı bir fark bulunmazken; otoriter ve ilgisiz ilişki tiplerinde erkek öğrencilerin algılarının, kız öğrencilerden daha yüksek olduğu görülmüştür. Diğer yandan devam edilen sınıf seviyesine göre, Otoriter ilişki tipinde, 10, 11, ve 12. Sınıftaki öğrencilerin otoriter ilişki algıları 9. Sınıftaki öğrencilerden; ilgisiz ilişki tipinde, 10, 11 ve 12. sınıftaki öğrencilerin ilgisiz ilişki algıları 9. sınıftaki öğrencilerden, ayrıca11, sınıftaki öğrencilerin ilgisiz ilişki algıları 10. Sınıftaki öğrencilerden anlamlı şekilde daha yüksek bulunmuştur. Demokratik ilişki tipinde ise, 9 ve 10. sınıf öğrencilerinin algılarının 11 ve 12. sınıf öğrencilerinden anlamlı şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür. Devam edilen okul türüne göre, otoriter ilişki tipinde Fen Lisesi öğrencilerinin algılarının, Teknik ve Mesleki Lise öğrencilerine; demokratik ilişki tipinde, Anadolu ve Genel Lise öğrencilerinin algılarının, Fen Lisesi öğrencilerine; ayrıca Teknik ve Mesleki Lise öğrencilerinin algılarının da, Anadolu Lisesi, Genel Lise ve Fen Lisesi öğrencilerine oranla daha yüksek olduğu görülmüştür. Son olarak ilgisiz ilişki tipinde, Fen ve Genel Lise öğrencilerinin algılarının, Teknik ve Mesleki Lise öğrencilerinden anlamlı şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBIM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 11
Sayı 42
Sayfalar 103 / 128
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6

Paylaş