img
GAP Bölgesinde Görev Yapan İlköğretim Müfettişlerinin Tükenmişlik Düzeyi Üzerine Bir Araştırma   
Yazarlar
BALAY REFİK
ENGİN ADNAN
Özet
Bu araştırma, GAP Bölgesinde görev yapan ilköğretim müfettişlerinin tükenmişlik duygularının hangi düzeyde olduğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Güneydoğu Anadolu Bölgesindeki illerde görev yapan ilköğretim müfettişleri oluşturmuştur. Araştırma, evrenin tümü üzerinde yapıldığından, örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırmada, veri toplamak amacıyla Maslach ve Jackson (1981) tarafından geliştirilen 'Maslach Tükenmişlik Ölçeği' (Maslach Burnout Inventory) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim müfettişlerinin genel olarak tükenmişlik duygusunu orta düzeyde yaşadıkları bulunmuştur. Bulgular, ayrıca ilköğretim müfettişlerinin tükenmişlik duygusunu, 'duygusal tükenme' boyutunda orta düzeyde, 'duyarsızlaşma' boyutunda düşük düzeyde, 'kişisel başarı' boyutunda ise sınırda yaşadıklarını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
duyarsızlaşma,kişisel başarı,tükenmişlik,ilk öğretim okulları,maslach tükenmişlik envanteri,duygusal tükenme,müfettişler,güneydoğu anadolu bölgesi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBIM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2008
Cilt No 40
Sayı 2
Sayfalar 203 / 230
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş