Yazarlar |
BALAY REFİK
|
SAĞLAM MİRAÇ
|
Özet |
Bu araştırma, eğitim işgörenlerinin, farklılıkların yönetimine ilişkin algılarını ölçmede kullanılabilecek likert tipi geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Şanlıurfa ili merkezindeki 224 eğitim işgöreni oluşturmaktadır. Analiz sonuçlarına göre 28 maddeden oluşan Farklılıkların Yönetimi Ölçeği’nin üç faktörlü geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak eğitimde kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. Analiz sonuçlarına göre ölçeğin, aynı zamanda tek faktörlü olarak kullanılması da olanaklı bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBIM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2004 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 8 |
Sayfalar | 31 / 46 |