img
Eğitimde Farklılıkların Yönetimi Ölçeğinin Uygulanabilirliği   
Yazarlar
BALAY REFİK
SAĞLAM MİRAÇ
Özet
Bu araştırma, eğitim işgörenlerinin, farklılıkların yönetimine ilişkin algılarını ölçmede kullanılabilecek likert tipi geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Şanlıurfa ili merkezindeki 224 eğitim işgöreni oluşturmaktadır. Analiz sonuçlarına göre 28 maddeden oluşan Farklılıkların Yönetimi Ölçeği’nin üç faktörlü geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak eğitimde kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. Analiz sonuçlarına göre ölçeğin, aynı zamanda tek faktörlü olarak kullanılması da olanaklı bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBIM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2004
Cilt No 5
Sayı 8
Sayfalar 31 / 46
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 27

Paylaş