Yazarlar |
Refik BALAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma öğretim elemanlarının öğrenen örgüt algılarının, örgütsel bağlılıklarına etkisini nicel yöntemle incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, biri özel (Zirve Üniversitesi), diğeri devlet (Harran Üniversitesi) üniversitesi olmak üzere iki üniversitede görev yapan 172 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırma sonunda, özel üniversitede görev yapan öğretim elemanları, devlet üniversitesinde görev yapanlara göre, üniversitelerinin öğrenen örgüt özelliklerine daha çok sahip olduğunu; ayrıca çalıştıkları kuruma daha yüksek düzeyde bağlılık duyduklarını belirtmişlerdir. Sonuçlar ayrıca, özel üniversitede çalışanların öğrenen örgüt boyutları ile örgütsel bağlılık düzeylerine ilişkin algılarının (uyuma dayalı bağlılık hariç) tüm boyutlarda, devlet üniversitesinde görev yapanlara göre daha olumlu olduğunu göstermiştir. Sonuçlara göre ayrıca, öğrenen örgüt boyutlarından güçlendirilmiş çalışanlar boyutunun uyuma dayalı örgütsel bağlılığı olumsuz yönde; takımlar halinde öğrenme ve paylaşılan sistemler boyutlarının ise özdeşleşmeye dayalı örgütsel bağlılığı olumlu yönde yordadığı; özellikle paylaşılan sistemler boyutunun özdeşleşme düzeyindeki bağlılık üzerinde daha güçlü bir etki meydana getirdiği görülmüştür. Son olarak öğrenen örgüt boyutlarından hiç birinin içselleştirmeye dayalı örgütsel bağlılık üzerinde önemli bir etki meydana getirmediği bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2012 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 2461 / 2486 |