img
Öğretmenlerin internete yönelik tutumları ve eğitsel internet kullanım öz yeterlik inanç düzeyleri   
Yazarlar
 Refik BALAY Refik BALAY
Harran Üniversitesi, Türkiye
Ahmet Kaya
Harran Üniversitesi, Türkiye
M,Nezir Çevik
Özet
Bu araştırmada öğretmenlerin internete yönelik tutumları ve eğitsel internet kullanımına yönelik öz - yeterlik inançları araştırılmıştır. Araştırma Siirt il merkezinde görevli 290 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak internete yönelik tutum ve eğitsel internet kullanım öz - yeterlik inanç ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde bağımsız gruplar için t testi, tek yönlü varyans analizi ve pearson korelasyonu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin internete yönelik tutumlarında cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bunun yanında branş ve günlük internet kullanım süresi değişkenlerine bağlı olarak internete yönelik tutumlarında anlamlı bir fark bulunmuştur. Son olarak öğretmenlerin, eğitsel internet kullanım özyeterliği inançlarının cinsiyet, yaş, branş ve günlük internet kullanım süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Karadeniz
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
Cilt No 21
Sayfalar 16 / 21
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7

Paylaş