Yazarlar |
Halil Atlı
|
Refik BALAY
Harran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma; Bilim ve Sanat Merkezindeki (BİLSEM) üstün yetenekliler eğitiminin sürdürülebilirliğine ilişkin öğrenci algılarını belirmek amacıyla yapılmıştır. Nitel tarzda, mülakat/görüşme tekniğikullanılarak yapılan araştırmanın örneklemini Şanlıurfa Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 22 üstün yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilere; uzman görüşleri alınarak oluşturulan; "BİLSEM'lerin fiziki durumunu, araçgereç, materyal durumunu, danışmanlarınızı, BİLSEM'lerdeki eğitimi üstün yeteneklilerin eğitimi açısından nasıl değerlendiriyorsunuz ve mevcut haliyle Merkezdeki eğitimin sürdürülebilirliğine ilişkin görüşleriniz nelerdir?", soruları sorulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrenciler: BİLSEM'in fiziki koşullarının üstün yetenekliler eğitimi için yetersiz olduğunu, Dil-Edebiyat, Görsel Sanatlar ve Müzik alanında öğrenim görenler BİLSEM'in araç- gereç ve materyal bakımından yetersiz olduğunu, BİLSEM'de görevlendirilen danışmanların (öğretmen) özveriyle çalıştıklarını; ancak her eğitim yılı başında danışmanların (öğretmen) değişmesinin proje çalışmalarını sekteye uğrattığını belirtmişlerdir. BİLSEM'in genel durumuna dair değerlendirmede; ise öğrenciler BİLSEM'de bulunmaktan memnun olmakla birlikte; ilkeli bir üstün yetenekliler politikasının bulunmayışını, TEOG, YGS-LYS gibi sınavların oluşturduğu psikolojik baskıyı, BİLSEM'de geçirilen zamanın azlığını, proje çalışma koşullarının yetersizliğini, BİLSEM'e ulaşımdaki sıkıntıları üstün yetenekliler eğitiminin sürdürülebilirliğini engellediğini belirtmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |