img
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eğitsel İnternet Kullanımı ile İnternet Bağımlılıklarının İncelenmesi   
Yazarlar
Cengiz Şahin
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
 Davut AYDIN Davut AYDIN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
 Refik BALAY Refik BALAY
Harran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitsel internet kullanım becerileri ile internet bağımlılıklarınınincelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde farklı anabilim dallarında öğrenim gören 577 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler,Eğitsel İnternet Kullanım Öz-yeterliği İnançları Ölçeği ve İnternet Bağımlılığı Ölçeği ile toplanmıştır. Değişkenlere göre farklılıklar Student t testi, ANOVA, LSD testi ve Pearson korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Her iki ölçek puan ortalamaları anabilim dallarına göre anlamlı farklar gösterirken, cinsiyete ve sınıf düzeyi değişkenlerinegöre anlamlı farklılık görülmemiştir. Son olarak, öğrencilerin eğitsel internetkullanma becerileri ile internet bağlılık düzeyleri arasında ise anlamlı bir ilişki bulunmamıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 17
Sayı 1
Sayfalar 481 / 497
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8

Paylaş