Yazarlar |
Cengiz Şahin
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Davut AYDIN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Refik BALAY
Harran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitsel internet kullanım becerileri ile internet bağımlılıklarınınincelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde farklı anabilim dallarında öğrenim gören 577 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler,Eğitsel İnternet Kullanım Öz-yeterliği İnançları Ölçeği ve İnternet Bağımlılığı Ölçeği ile toplanmıştır. Değişkenlere göre farklılıklar Student t testi, ANOVA, LSD testi ve Pearson korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Her iki ölçek puan ortalamaları anabilim dallarına göre anlamlı farklar gösterirken, cinsiyete ve sınıf düzeyi değişkenlerinegöre anlamlı farklılık görülmemiştir. Son olarak, öğrencilerin eğitsel internetkullanma becerileri ile internet bağlılık düzeyleri arasında ise anlamlı bir ilişki bulunmamıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ulakbim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 481 / 497 |