Yazarlar |
Ahmet Kaya
Harran Üniversitesi, Türkiye |
Refik BALAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Songül Tınaz
|
Özet |
Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerinyönetsel etkililik ve örg ütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkiyi betimlemek, ayrıcayönetsel etkililik ve örgütsel bağlılık algılarının, bazı değişkenlere göre anlamlı şekildefarklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırma, 7 ilkokul ve 7 ortaokul olmaküzere 14 okulda görev yapan toplam 277 kişiden oluşan bir çalışma grubu üzerindegerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri ölçeklerle toplanmıştır. Araştırma verileri yöneticive öğretmenlerden özgün formu Murry (1993) tarafından geliştirilen, İra ve Şahin (2010)tarafından Türkçeye uyarlanan Yönetsel Etkililik Ölçeği ve Balay (2000) tarafındangeliştirilen Örgütsel Bağlılık Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada veriler; SPSS 16.0paket programında frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, regresyon vekorelasyon gibi betimsel istatistiksel işlemlerle analiz edilmiştir. Araştırma sonundayönetici ve öğretmenlerin yönetsel etkililikleri ile genel örgütsel bağlılık algıları yeterlidüzeyde bulunmuştur. Sonuçlara göre, ayrıca yönetici ve öğretmenlerin yönetseletkililikleri, örgütsel bağlılıklarını pozitif yönde, yüksek düzeyde ve anlamlı şekildeyordamaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2014 |