Yazarlar |
Prof. Dr. Recep ÖZKAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Hemen her gün bütün kanallarda birbirine benzeyen yerli diziler eğitimlisinden eğitimsizine bütün insanları ekran başına bağlamaktadır. Bilinçli ya da bilinçsiz olarak seyredilen diziler insanlar üzerinde farkında olmadan derin etkiler bırakmaktadır. Öyle ki izleyici kitlesini, her türlü zihinsel süreçlerden uzak tutarak, kendi güdümünde istediği yöne kanalize edebilmektedir. Düşünmeden, araştırmadan, ekrandaki yönlendiricilerin etki alanına giren bireyler, aslında bu durumu, isteyerek kabullenmiş olmaktadırlar. Yayınlar aracılığıyla bireyler, düşünmekten, özerklik ve eleştirel yaklaşımdan uzaklaştırılarak birbirine benzeyen betonlaşmış bireyler haline gelmesine katkı sağlanmaktadır. Bu durum ise önemli bir problem olarak gözükmektedir. Bu araştırmada, televizyon kanallarında yayınlanan yerli dizilerin üniversite öğrencilerinin yaşamları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeli niteliğindedir. Literatür taraması ve anket teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği programlarında okuyan öğrenciler programından 159, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programından 127, Türkçe Öğretmenliği programından 128, Fen Bilgisi öğretmenliği programında ise 85 öğrenci olmak üzere toplamda 499 öğrenci katılmıştır. düşüncelerde cinsiyete ilişkin anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ancak, Gündüz ve gece öğrenimine, sınıflara ve bölümlere bağlı olarak farklılık tespit edilmemiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, DOAJ, ICAAP, Scientific Commons, MLA, ASOS, AMIR, ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 12 |
Sayfalar | 1017 / 1029 |