img
İlköğretimde Küresel Değerler 100 Temel Eser Üzerine Bir İnceleme   
Yazarlar
Prof. Dr. Recep ÖZKAN
Niğde Üniversitesi, Türkiye
Ümit Sivrikaya
Özet
Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim okulları için tavsiye ettiği 100 Temel Eser serisinde yer alan kitaplarda küresel değerlerin incelenmesi konu edilmektedir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim okulları için tavsiye ettiği 100 Temel Eser okuma kitapları serisi; örneklemini ise bu eserler arasından tesadüfî örnekleme yöntem ile seçilen 40 eser oluşturmaktadır. Eserlerde işlenen değerler ilgili kitaplardan fişlenerek bilgisayar ortamına aktarılmış, elde edilen bulgular nitel açıdan sınıflandırıldıktan sonra frekans, yüzde ve yoğunluk puanı açısından nicel olarak analiz edilmiştir. Sonuçta, İlköğretim 100 Temel Eser serisindeki kitaplarda demokrasi değerinin işlenme sıklığı bakımından ilk sırada yer aldığı görülmüştür. Demokrasi değerini sıra ile etik, bireysel gelişim, hürriyet, empati, bilgi, toplam kalite ve verimlilik değerleri izlemektedir. Eserlerde en az yoğunlukta bulunan değer iseçağdaşlaşma değeridir. İncelenen yerli ve yabancı yazarlı eserlerde Avrupa Birliğideğeri tespit edilememiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Sayı 38
Sayfalar 341 / 351
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş