Yazarlar |
Prof. Dr. Recep ÖZKAN
Niğde Üniversitesi, Türkiye |
Sami Pektaş
Niğde Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yüksek öğrenim sonrası herhangi bir işe girmede hemen her alanda, mezuniyet sonrası yapılan çeşitli sınav sonuçları etkili olmaktadır. Bu sınavlardan biriside de kamu personeli seçme sınavıdır. Özellikle eğitim fakültesinde okuyan öğrencilerin, öğretmen olarak atanabilmeleri için belirtilen sınavdan belirli bir puan almaları branşlarına atanmalarında temel kıstas olarak belirlenmektedir. Yapılan sınavın özelliği nedeniyle, lisans döneminde görülen derslerin etkisinin fazla olmadığı, daha çok test tekniğini bilmenin sınavda başarıyı getirdiği düşünülmektedir. Bu çalışmada, Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinin mezuniyet başarı notları ile KPSS puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı problem konusu yapılmaktadır. Belirlenen bu problem doğrultusunda 2007–2008 eğitim öğretim yılında Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı branşlarından mezun olan 446 öğretmen adayı örneklem olarak belirlenmiştir ve veri toplama sürecinde herhangi bir araç kullanılmamıştır. Öğretmen adaylarının mezuniyet başarı puanı ile KPSS puanı arasında düşük seviyede pozitif yönde bir ilişkinin olduğu aynı zamanda lisans başarı notlarının KPSS puanı üzerindeki etkisinin yüzde 3’lük kısmını yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca KPSS puanları üzerinde Cinsiyete ve Bölüme ilişkin olarak anlamlı düzeyde farklılıklar ortaya çıkmıştır. KPSS puanından elde edilen netlerin öğrencilerin bölümlerine ilişkin değişimlerine bakılmış ve anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türklük Birimi Araştırmaları (TÜBAR) |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, CSA, LLBA, MLA, ULAKBİM, UPD |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2011 |
Sayı | 30 |
Sayfalar | 269 / 281 |