img
İlköğretim Öğretmenlerinin Himayeci Değerlerle İlgili Görüşleri   
Yazarlar
Prof. Dr. Recep ÖZKAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada ilköğretim ders kitaplarının birinci derece muhatapları olan ilköğretim sosyal alan ders öğretmenlerinin himayeci değerlerle ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlköğretim sosyal alan ders öğretmenlerin himayeci değerlerle ilgili görüşlerinin belirlenmeye çalışıldığı bu araştırma tarama modeli niteliğinde olup literatür taraması ve anket teknikleri kullanılmıştır.Eğitim aracılığı ile değerlerin kuşaklar arası aktarımla devamlılıklarının sağlanması önemlidir. Bu süreçte ise sözlü ve yazılı kültür ürünlerinin önemli bir yeri vardır. Sözlü kültür ürünlerinin yanında, bir kültür aktarıcısı olan öğretmenler de önemli bir yer tutar. Bu çalışmada, bu doğal gelişmenin; itaat, saygı, otorite, güven, bağlılık, gelenek, himaye, yardımlaşma, fedakarlık, paylaşma gibi değerlerin öğrencilere aktarımında ve kavratılmasında bu işin birinci derecede muhatapları olan ilköğretim sosyal alan öğretmenlerinin himayeci değerlerle ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilere, okul içi ve okul dışı yaşamlarında himayeci değerlere uygun olarak davranmaları gerektiği, geleneksel toplumlarda, himayeci değerlerin bireylerin içinde yaşadıkları topluma sağlıklı uyumlarında önemli bir etkiye sahip olduğu, himayeci değerlerin toplumda benimsenerek günümüze kadar varlığını korumasında inanç ve geleneklerin önemli bir etkisinin olduğu, toplumdaki himayeci değerlerin, gelişmelere ve yeniliklere uygun hale getirilmesi için yeni anlam ve tanımlamalara ihtiyacı duyulduğu gibi noktalarda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun olumlu görüş bildirdikleri görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
sosyal bilgiler öğretmenleri,değişen değerler,ilk öğretim öğretmenleri,ders kitapları,içsel (öz) değerler,korumacılık,kültürel değerler,toplumsal değerler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM, ERA, SOSO, ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2008
Cilt No 41
Sayı 1
Sayfalar 249 / 263
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş