img
img
Kamu Spotu Tasarımı ile Geliştirilen Materyallerin Süreç ve Kazanımlar Açısından Değerlendirilmesi   
Yazarlar (3)
Deniz Atal
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Raziye SANCAR ÖZER Doç. Dr. Raziye SANCAR ÖZER
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Deniz Deryakulu
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Öğretmen yetiştirme programlarında yer alan Bilgisayar I ve Bilgisayar II derslerinin temel kazanımları arasında öğretmen adaylarının teknoloji okuryazarlığını geliştirmek ve teknoloji ile eğitimi bütünleştirmelerini sağlamak yer almaktadır. Bu temel kazanımlar ile öğretmen adaylarından hem mesleki hem de teknik becerilerini birleştirerek eğitimde kullanmak üzere materyal geliştirebilmeleri beklenmektedir. Video ve benzeri teknolojik ortamlar kullanılarak bu süreçlerin yapılandırılması günümüzde yeniliğini ve yaygınlığını korumaktadır. Belirli bir senaryo bağlamında bilgilendirici, eğitici ve dikkat çekici videolar kamu spotu olarak tanımlanmaktadır. Kamu spotunda temel amaç belirli bir hedef kitle için hazırlanan mesajın kısa ve ilgi çekici biçimde sunulmasıdır. Buna koşut olarak, öğretmen adaylarının alan bilgilerini kullanarak hazırladıkları kamu spotlarının öğretmen yetiştirme programı kazanımları ile örtüştüğü görülmektedir. Bu çalışma ile birinci sınıf öğrencileri tarafından kamu spotu hazırlama süreçlerinin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü son sınıf öğrencileri tarafından ise hazırlanan kamu spotlarının kazanımlara uygunluk ve kullanılabilirlik açısından değerlendirilmesi planlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bilgisayar II dersi kapsamında Ankara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünde ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünde yer alan 1. sınıf öğrencileri ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde yer alan 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştiren anketler ile toplanacak olup; verilerin çözümlenmesinde betimsel yöntemlerden …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
Kongre Tarihi 16-05-2016 / 18-05-2016
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş