img
img
Öğretim üyeleri ve öğrencilerin Covid 19 sürecindeki acil uzaktan eğitime ilişkin anlamlandırmalarının karşılaştırmalı incelenmesi    
Yazarlar (2)
Ebru Kuşcu
Biruni Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Raziye SANCAR ÖZER Doç. Dr. Raziye SANCAR ÖZER
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Acil uzaktan eğitim (AUE) sürecindeki öğretim üyeleri ve üniversite öğrencilerinin bu sürece ilişkin algılarının incelenmesi, Covid-19 salgınındaki eğitim süreçlerinin zorluklarını anlamada ve sonraki eğitim süreçlerini daha etkili yürütmede önemli bir fırsat yaratabilir. Bu nedenle çalışmanın amacı, öğrencilerin ve öğretim üyelerinin AUE’e ilişkin deneyimleri üzerinden metaforik anlamlandırmalarını inceleyerek AUE’e ilişkin bakış açılarını belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımıyla yürütülmüş ve araştırma sürecinde temel yorumlayıcı desenden yararlanılmıştır. Veriler, 152 üniversite öğrencisi ve 48 öğretim üyesinin deneyimlerini ayrıntılı anlamlandırmak amacıyla hazırlanan çevrimiçi görüş formu ile toplanmıştır. Araştırma verileri çözümlenirken, tümevarımsal çözümleme yaklaşımı fenomenolojik bakış açısı ile işe koşulmuştur. Araştırma sonucunda öğretim üyelerinin %65’nin, öğrencilerin ise %46’sının karma eğitimi tercih ettikleri buna karşın yalnızca çevrimiçi ortamı tercih edenlerin %7,5 olduğu anlaşılmıştır. Araştırmanın en çarpıcı sonuçlarından biri öğretim üyeleri AUE’i kurtarıcı olarak anlamlandırırlarken, öğrencilerin özgürlük olarak anlamlandırmış olmalarıdır. Bir diğer önemli bulgu ise hem öğretim üyeleri hem de öğrencilerin karma öğretim sürecini kalıcı bir seçenek olarak değerlendirmeleri olmuştur. Bu nedenle acil uzaktan eğitim süreçlerinde yürütülen çevrimiçi öğrenme ortamlarına ilişkin tasarım süreçlerinin nasıl olması gerektiğine ilişkin sorular ön plana çıkmaktadır. Araştırma sonuçları acil uzaktan eğitimin hayatımızın kalıcı bir parçası olacağını gösterdiği göz önünde bulundurulduğunda pandemi sonrasında uzaktan eğitimin nasıl …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Educational Academic Research
Dergi ISSN 2822-3535
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 47
Sayı 1
Sayfalar 93 / 107
Doi Numarası 10.5152/AUJKKEF.2022.1034893
Makale Linki https://education-ataunipress.org/en/a-comparative-examination-of-faculty-members-and-students-meanings-regarding-emergency-remote-teaching-in-the-covid-19-process-13633