Yazarlar |
Doç. Dr. Rabia SARICA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
2017-2018 eğitim-öğretim yılında, hâlihazırda Yükseköğretime Giriş Sınavı (YGS) ve LisansYerleştirme Sınavı (LYS) adı verilen, iki aşamalı bir sınav siteminden oluşan üniversite girişsınav sistemi değiştirilerek Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) adını almıştır. Üniversitegiriş sınav sisteminin sadece ismi değil aynı zamanda sınavdaki oturum sayısı, sınav tarihleri,soru sayıları ve soruların branşlara göre dağılımları da değiştirilmiştir. Buna göre, sınav; TemelYeterlilik Testi (TYT) ile Alan Yeterlilik Testi (AYT) olmak üzere iki oturumdan oluşmaktadır.Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı lise 12. sınıf öğrencilerinin değişen sınav sistemi ile ilgiliolarak görüşlerini ortaya çıkarmak ve bu çerçevede üniversite giriş sınav sisteminideğerlendirmektir. Çalışma, nitel bir araştırmadır ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuile elde edilmiştir. Çalışmanın verileri içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışmanın sonuçlarına göre eğitim-öğretim dönemi içerisinde yapılan değişikliklerin bazıöğrenciler üzerinde kaygı ve strese neden olduğu fakat sınavın ileri bir tarihte uygulanmasınınöğrenciler tarafından olumlu karşılandığı söylenebilir. Çalışmanın bulgularında, öğrencilerinolumlu ve olumsuz olarak algıladıkları diğer durumlara yer verilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi / Manas Journal of Social Studies |
Dergi ISSN | 1694-7215 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 02-2019 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 822 / 846 |
Doi Numarası | 10.33206/mjss.491703 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/653299 |