Yazarlar |
Doç. Dr. Rabia SARICA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, destekleme ve yetiştirme kurslarıyla ilgili öğretmen görüşlerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma metotlarından durum çalışması deseni kullanılmıştır. Kurslarda görev alan 33 öğretmen,araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır ve içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların kurslarla ilgili düşüncelerinin genelolarak olumlu olduğu anlaşılmaktadır. Öğretmenlerin kurslarda kullandığı enyaygın öğretme-öğrenme yöntem-teknikleri: soru-cevap, düz anlatım ve test-soru çözmedir. Akıllı tahta, testler-fotokopiler, yardımcı kaynaklar, EBA içerik vedokümanları, öğretmenlerin DYK derslerinde sıklıkla tercih ettikleri materyallerdir. Öğretmenler, DYK’ların öğrenci açısından en büyük avantajlarını; dersteöğrenilenlerin tekrar edilmesi, pekiştirilmesi, kursun ücretsiz olması ve fırsateşitliğini sağlaması, konu eksikliklerinin giderilebilmesi, anlaşılmayan konulara odaklanılması olarak belirtmişlerdir. Dezavantajlarının ise sıklıkla olmadığınıbelirtmekle birlikte, kurs saatleri, yorucu olması, zaman ve bıkkınlık oluşturmasıdurumları olarak ifade etmişlerdir. Öğretmenler kursların kendileri açısındanavantajlarını en yoğun olarak; ekonomik katkı, öğrenilmeyen, eksik konularayoğunlaşma, kişisel ve mesleki gelişim olarak, dezavantajlarını ise yorucu olması, tatil ve dinlenme sürelerinin azalması olarak vurgulamışlardır. Öğretmenleregöre kurslarda yaşanılan en önemli sorunlar: öğrenci devamsızlığı, motivasyoneksikliği, ulaşım ve beslenme sorunudur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Milli Eğitim |
Dergi ISSN | 1302-5600 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 02-2019 |
Cilt No | 48 |
Sayı | 221 |
Sayfalar | 91 / 122 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/658996 |