Yazarlar |
Doç. Dr. Rabia SARICA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, yenilenen ortaöğretim (9, 10, 11 ve 12. sınıf) beden eğitimi ve spor dersi öğretimprogramlarının değerler eğitimi çerçevesinde incelenmesidir. Bu amaçla lise 9, 10, 11 ve 12. sınıflar beden eğitimive spor dersi öğretim programları detaylı bir şekilde incelenmiştir. Çalışma nitel bir araştırma olarak tasarlanmışve veri toplama tekniği olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Beden eğitimi ve spor dersi 9, 10, 11 ve 12.sınıfların öğretim programlarının tümünde adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk,vatanseverlik, yardımseverlik değerlerinin ortak olduğu görülmektedir. Çalışmanın bulgularında bu değerler vebunlarla ilişkili diğer alt değerler, tutum ve davranışların sınıf, öğrenme alanı, alt öğrenme alanı içerisindekidağılımları sunulmuş ve kazanımlar bu değerler bağlamında tek tek incelenmiştir. Her bir sınıf seviyesindekiöğretim programında, bu değerlere yer verilmeye çalışıldığı tespit edilmiştir. Fakat programlarda, bahsi geçendeğerlerin nasıl kazandırılacağı ile ilgili bilgilere yer verilmemiştir. Araştırmanın sonuçları doğrultusundaortaöğretim beden eğitimi ve spor dersi öğretim programlarında yer alan değerlerin arttırılması, çeşitlendirilmesive bu değerlerin nasıl kazandırılacağı ile ilgili bilgilerin de programa konulması önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 19 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 2068 / 2091 |
Doi Numarası | 10.29299/kefad.2018.19.03.008 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1481232 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |