Yazarlar |
Doç. Dr. Rabia SARICA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özkan Özbay
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Dijital bağımlılığın bireyler üzerindeki olumsuz etkilerini araştıran çalışmalar son yıllarda önemli bir artış göstermiştir. Ancak alanyazında, gelecek nesillerin yetiştirilmesinde önemli rol oynayacak olan öğretmen adaylarına ilişkin sınırlı sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının dijital bağımlılık düzeyleri bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma, kesitsel tarama modelinde desenlenmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde elverişli örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını farklı üniversitelerin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 308 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu" ve "Dijital Bağımlılık Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde ANOVA, Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis H ve Post HOC (LSD) testleri kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının dijital bağımlılık düzeylerinin; cinsiyet, yaş, sınıf ve internet kullanma becerilerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği, ancak öğrenim gördükleri bölüm, günlük internet kullanma süresi ve günlük sosyal ağları kullanma süresine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-0767 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2022 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1031 / 1046 |
Doi Numarası | 10.31592/aeusbed.1108384 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2394340 |