Yazarlar |
Davut Soysal
|
Özlem AFACAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı fen ve teknoloji dersi ve fen ve teknoloji öğretmeni kavramlarına yönelik ilköğretim öğrencilerinin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Araştırma tarama modelinin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Bu çalışmaya Nevşehir ilinde A İlköğretim Okulunun 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıfında öğrenim gören toplam 137 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri ilköğretim öğrencilerinin Fen ve teknoloji dersi... gibidir. Çünküile Fen ve teknoloji öğretmeni gibidir. Çünkü... cümlelerini tamamlattırılarak elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda çalışmaya katılan ilköğretim öğrencileri fen ve teknoloji dersini; %19.7 Farklı branşları barındırıcı %16.78 ve bilgilendirici , %1.45 şeklinde algıladıkları görülmüştür. Ayrıca ilköğretim öğrencileri fen ve teknoloji öğretmenini %22.62 bilgiyi aktarma biçimi , %22.62 bilgi sağlayıcı , %18.24 her alanda bilgi sahibi , %2.91 şekillendirici , %1.45 gerekli/önemli olarak algılamaktadırlar. Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi ve fen ve teknoloji öğretmeni kavramlarına yönelik sahip olduğu algıları metaforlar aracılığı ile ortaya çıkarmaya çalışılmıştır. 137 ilköğretim öğrencisi fen ve teknoloji dersi hakkında 69 metafor üretirken, fen ve teknoloji öğretmeni hakkında ise 70 adet metafor üretmişlerdir. Ortalama olarak her iki kavram için her iki öğrenci bir farklı metafor üretmiştir. Bu oran bu yaştaki çocukların hayal gücü ve benzetme yeteneklerinin ne kadar güçlü olduğunu ortaya çıkarmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBİM, ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2012 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 19 |
Sayfalar | 287 / 306 |