img
İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi ve Fen ve Teknoloji Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Metafor Durumları    
Yazarlar
Davut Soysal
 Özlem AFACAN Özlem AFACAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı fen ve teknoloji dersi ve fen ve teknoloji öğretmeni kavramlarına yönelik ilköğretim öğrencilerinin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Araştırma tarama modelinin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Bu çalışmaya Nevşehir ilinde A İlköğretim Okulunun 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıfında öğrenim gören toplam 137 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri ilköğretim öğrencilerinin Fen ve teknoloji dersi... gibidir. Çünküile Fen ve teknoloji öğretmeni gibidir. Çünkü... cümlelerini tamamlattırılarak elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda çalışmaya katılan ilköğretim öğrencileri fen ve teknoloji dersini; %19.7 Farklı branşları barındırıcı %16.78 ve bilgilendirici , %1.45 şeklinde algıladıkları görülmüştür. Ayrıca ilköğretim öğrencileri fen ve teknoloji öğretmenini %22.62 bilgiyi aktarma biçimi , %22.62 bilgi sağlayıcı , %18.24 her alanda bilgi sahibi , %2.91 şekillendirici , %1.45 gerekli/önemli olarak algılamaktadırlar. Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi ve fen ve teknoloji öğretmeni kavramlarına yönelik sahip olduğu algıları metaforlar aracılığı ile ortaya çıkarmaya çalışılmıştır. 137 ilköğretim öğrencisi fen ve teknoloji dersi hakkında 69 metafor üretirken, fen ve teknoloji öğretmeni hakkında ise 70 adet metafor üretmişlerdir. Ortalama olarak her iki kavram için her iki öğrenci bir farklı metafor üretmiştir. Bu oran bu yaştaki çocukların hayal gücü ve benzetme yeteneklerinin ne kadar güçlü olduğunu ortaya çıkarmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM, ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 9
Sayı 19
Sayfalar 287 / 306
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 44
Google Scholar 151

Paylaş