img
İlköğretim Öğrencilerinin Fen Teknoloji Toplum Çevre FTTÇ İlişkisini Algılama Düzeylerinin Tespiti Kırşehir İli Örneği     
Yazarlar
 Özlem AFACAN Özlem AFACAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Aydoğdu
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Esra Macaroğlu Akgül
Mehmet Fatih Taşar
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Özet: Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin fen okuryazarlığının bir alt boyutu olan Fen-TeknolojiToplum-Çevre(FTTÇ) ilişkisini algılama düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada,öğrencilerin FTTÇ ilişkisini algılama düzeyindeki değişimleri sınıf seviyeleri ve öğrenim gördükleriokulların sosyoekonomik çevresine bağlı olarak ele alınmıştır. Araştırma bir durum tespit çalışması olupnitel çalışma durum desenlerinden çoklu durum deseni kullanılmıştır. Araştırma 2006-2007 eğitimöğretim yılı içerisinde Kırşehir ilinde bulunan, üst sosyoekonomik çevrenin okulunu temsil eden birilköğretim okulunda ve alt sosyoekonomik çevrenin okulunu temsil eden bir ilköğretim okulunda olmaküzere iki okulda yapılmıştır. Araştırma verilerinin temelini bu okullara devam eden 40 öğrenci ile yapılanyarı yapılandırılmış mülakatlar oluşturmaktadır. Araştırmada mülakatlara ek olarak "fen-teknoloji-toplum-çevre ile ilişkili hikâyeler", "Bilimsel Süreç Becerileri (BSB) testleri" ve "fotoğraflar" veri toplamaaraçları olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde, kodlamayadayalı içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim öğrencilerinin FTTÇ ilişkisini algılamadüzeylerinin sınıf seviyesi yükseldikçe düzenli olmayan bir şekilde değiştiği ve alt ve üst sosyoekonomikçevre okullarındaki öğrencilerin FTTÇ ilişkisini algılayabildikleri görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 8
Sayı 2
Sayfalar 124 / 137
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 14

Paylaş