img
İlköğretim Öğrencilerinin Bilim İnsanı ve Bilimsel Bilgi Hakkındaki Görüşleri Kırşehir İli Örneği     
Yazarlar
Volkan Hasan Kaya
Prof. Dr. Özlem AFACAN Prof. Dr. Özlem AFACAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Dilber POLAT Prof. Dr. Dilber POLAT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Ahmet Urtekin
Özet
Fen bilimlerindeki gelişmeleri ve bilim dallarının oluşumunu bilmek, bilim insanlarınınmesleki niteliklerini ve kişilik özelliklerini tanımak fen öğretiminin bazı sorunlarına ışıktutabilir Bu nedenle öğrencilerin bilim insanları hakkına ne düşündüklerini ortayaçıkarmak önemlidir. Ayrıca fen öğretiminde bilim insanlarının ortaya koyduğu bilimselbilgi hakkında öğrencilerinin görüşlerinin ortaya çıkarılması fen öğretimdeki kavramyanılgılarının tespit edilmesine olanak sağlayabilir. Bu nedenle çalışmada ilköğretimöğrencilerinin bilim insanı ve bilimsel bilgi hakkındaki görüşleri ortaya ç ıkarılmasıamaçlanmıştır. Yapılan araştırmada nitel araştırma türlerinden biri olan durum çalışmasıkullanılmıştır. Araştırma grubunu Kırşehir İli Kaman İlçesine bağlı bir ilköğretimokulunun 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören toplam 60 öğrenci oluşturmakta dır. Veritoplama aracı olarak Bilim insanı ve Bilimsel bilgi konularına yönelik hazırlanmış 9açık uçlu soru kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin genel olarak bilim insanıyla ilgili buluşlar-icatlaryapan, bilimle uğraşan, insanlığa faydalı olmaya çalışan ve çalışkan benzer özellikleribenimsedikleri görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin yaklaşık yarısı bilimsel bilgininzamanla değişeceğini düşünürken; diğer yarısı ise bilimsel bilginin değişmeyeceğinidüşünmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 14
Sayı 1
Sayfalar 305 / 325
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 23
Google Scholar 63

Paylaş