Yazarlar |
Volkan Hasan Kaya
|
Özlem AFACAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Dilber POLAT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Ahmet Urtekin
|
Özet |
Fen bilimlerindeki gelişmeleri ve bilim dallarının oluşumunu bilmek, bilim insanlarınınmesleki niteliklerini ve kişilik özelliklerini tanımak fen öğretiminin bazı sorunlarına ışıktutabilir Bu nedenle öğrencilerin bilim insanları hakkına ne düşündüklerini ortayaçıkarmak önemlidir. Ayrıca fen öğretiminde bilim insanlarının ortaya koyduğu bilimselbilgi hakkında öğrencilerinin görüşlerinin ortaya çıkarılması fen öğretimdeki kavramyanılgılarının tespit edilmesine olanak sağlayabilir. Bu nedenle çalışmada ilköğretimöğrencilerinin bilim insanı ve bilimsel bilgi hakkındaki görüşleri ortaya ç ıkarılmasıamaçlanmıştır. Yapılan araştırmada nitel araştırma türlerinden biri olan durum çalışmasıkullanılmıştır. Araştırma grubunu Kırşehir İli Kaman İlçesine bağlı bir ilköğretimokulunun 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören toplam 60 öğrenci oluşturmakta dır. Veritoplama aracı olarak Bilim insanı ve Bilimsel bilgi konularına yönelik hazırlanmış 9açık uçlu soru kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin genel olarak bilim insanıyla ilgili buluşlar-icatlaryapan, bilimle uğraşan, insanlığa faydalı olmaya çalışan ve çalışkan benzer özellikleribenimsedikleri görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin yaklaşık yarısı bilimsel bilgininzamanla değişeceğini düşünürken; diğer yarısı ise bilimsel bilginin değişmeyeceğinidüşünmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 305 / 325 |