img
img
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen ve Fen ve Teknoloji Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Metafor Durumları    
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Özlem AFACAN Prof. Dr. Özlem AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı “fen” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik fen bilgisi öğretmeni adaylarının sahip oldukları düşünceleri metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Çalışma 2008-2009 eğitim ve öğretim yılı Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı‟ ndan 48‟ i bayan ve 44 erkek olmak üzere toplam 93 birinci sınıf öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri öğretmen adaylarının “Fen…………. gibidir, çünkü……….” ile “Fen ve teknoloji öğretmeni………. gibidir, çünkü…….” cümlelerini tamamlattırılarak elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda çalışmaya katılan öğretmen adaylarının% 28‟ i fenni “hayatın kendisi olarak”,% 12.9 „u “farklı branşları barındırıcı olarak düşündükleri görülmektedir. Ayrıca öğretmen adayları fen ve teknoloji öğretmenlerini% 6.5‟ i “yol gösterici-yönlendirici olarak”, olarak düşünmektedirler.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı NWSA, e-Journal of New World Sciences Academy
Dergi ISSN 1308-7274
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2011
Cilt No 6
Sayı 1
Sayfalar 1242 / 1254
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 89

Paylaş