img
img
Kavram Çarkı Diyagramı Kullanılarak 8 Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesi Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi    
Yazarlar (2)
Erkan Akyürek
Prof. Dr. Özlem AFACAN Prof. Dr. Özlem AFACAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin hücre bölünmesi konusundaki kavram yanılgılarını “kavram çarkı diyagramı” kullanarak saptamaktır. Araştırma betimsel araştırma türlerinden tarama modeli niteliğindedir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir iline bağlı bir ilköğretim okulunun 26 sekizinci sınıf öğrencisi (Erkek-12/Kız-14) oluşturmaktadır. Öğrencilerin “Hücre Bölünmesi” ünitesindeki yedi temel kavramla ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için üç kavram çarkı diyagramı çizdirilmiştir. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğrencilerin büyük çoğunluğunun" DNA, kromozom, gen"," mutasyon, modifikasyon" ve" mitoz-mayoz bölünme" kavramları ile ilgili kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 2
Sayı 3
Sayfalar 47 / 58
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 13

Paylaş