img
img
İnternet Bağımlılığını Yordayan Psikososyal Faktörler   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Önder BALTACI Doç. Dr. Önder BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Feride Bacanlı
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerinin, heyecan arama, sosyal destek, yalnızlık düzeyleri ve kişilik özelliklerinin internet bağımlılığını yormada güçlerini belirlemektir. Ayrıca bu araştırmada internet bağımlılıklarının cinsiyet, yaş ve algılanan akademik başarı düzeyine göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Ahi Evran Üniversitesi'nde 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Eğitim Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sağlık Yüksekokulu ve Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulunun çeşitli bölümlerinde öğrenim gören olan 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu 635'i kız, 238'i erkek olmak üzere toplam 873 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında İnternet Bağımlılığı Ölçeği; Sıfatlara Dayalı kişilik Testi; Arnett Heyecan Arama Ölçeği, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Veri analizinde pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı, hiyerarşik regresyon analizi, bağımsız gruplar için t testi, tek yönlü varyans analizi ve Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları internet bağımlılığının en önemli yordayıcısının duygusal dengesizlik olduğunu; bu değişkeni yalnızlık, cinsiyet, dışa dönüklük, deneyime açıklık, heyecan arama, sorumluluk, yumuşak başlılık ve sosyal destek değişkenlerinin izlediği görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği; erkek …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı III. INES Education and Social Science Congress
Kongre Tarihi 28-04-2018 / 01-05-2018
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Alanya
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 10

Paylaş