img
img
Üniversite Öğrencilerinin Derslerdeki Can Sıkıntısı Yaşantılarının İncelemesi    
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK Prof. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Sultan Selen KULA Doç. Dr. Sultan Selen KULA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Önder BALTACI Doç. Dr. Önder BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin derslerinde can sıkıntısı yaşama sıklıkları, yaşadıkları can sıkıntısının ders türlerine, nedenlerine, sonucunda ortaya çıkan davranışlara ve baş etme stratejilerine göre nasıl bir değişim gösterdiği incelenmiştir. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 217’si erkek ve 159’u kadın olmak üzere toplam 376 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve üniversite öğrencilerinin derslerinde yaşadıkları can sıkıntısı ve can sıkıntısına yola açan nedenler ve baş etme stratejilerini belirlemeye yönelik sorulardan oluşan bir anket kullanılmıştır. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler, betimsel istatistik tekniklerinden yüzde ve frekans işlemleri ve bunları kapsayan Crosstabs analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, üniversite öğrencilerinin derslerinde genel olarak can sıkıntısı yaşadıkları, tüm birimlerdeki öğrencilerin en fazla seçmeli, teorik ve sayısal derslerde can sıkıntısı yaşadıkları ve can sıkıntısının en az yaşandığı derslerin uygulamalı dersler olduğu belirlenmiştir. Üniversite öğrencileri, can sıkıntısının nedenlerini genel olarak kendilerine ve dersin sorumlusu olan öğretim elemanına yükleme eğilimi göstermektedirler. Yaşanılan can sıkıntısı ile baş etme stratejisi olarak ders dışında başka şeyler düşünme, telefonla meşgul olma, arkadaşlarıyla sohbet etme, uyuma ve hayal kurma gibi davranışları sıklıkla sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Üniversite öğrencileri, can sıkıntısı ile baş etme stratejisi olarak; derse hazırlıklı gelme, stres azaltıcı etkinliklere yönelme, derse devam etmeme ve …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-2899
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2019
Cilt No 20
Sayı 1
Sayfalar 178 / 190
Doi Numarası 10.17679/inuefd.422551
Makale Linki http://dx.doi.org/10.17679/inuefd.422551