Yazarlar |
Doç. Dr. Osman ÇİL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bireylerin matematiksel işlem becerilerini günlük yaşamda sıklıkla kullanmak zorunda olduğu bu rekabete dayalı çağda, matematik kaygısı oldukça önemli bir olgu olarak dikkat çekmektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının, diğer öğretmenlik branşlarına göre daha çok matematik kaygısı yaşadıkları sıklıkla alan yazında dile getirilmiş ve öğretmen adaylarına matematiği daha etkin bir şekilde öğretebilmek için destek verilmesinin, öğrencilerin matematik kaygısını azaltmak veya önlemek için önemli bir çözüm yolu olduğu belirtilmiştir. Bu nicel çalışma, sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygısı ve matematik öğretimi öz-yeterlilik algılarının matematik öğretimi dersindeki performansları ile olan ilişkisini incelemeyi amaçlamıştır. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik kaygı düzeyleri ile matematik öğretimi öz yeterlilik inançları arasında olumsuz yönde anlamlı bir ilişki gözlenmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal Of Eurasia Social Sciences |
Dergi ISSN | 2146-1961 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 08-2017 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 28 |
Makale Linki | http://www.ijoess.com/Makaleler/1574219681_27-20CDXL-CDLIV20-20Osman20C387il.pdf |