img
Preservice Elementary Teachers' Perspectives Around the Peer Assessment Process During an Academic Poster Session   
Yazarlar
Doç. Dr. Osman ÇİL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Akran değerlendirme uygulamalarının yükseköğretimdeki kullanımı gün geçtikçe artmakta olmasına rağmen; öğretmen adayları bu uygulamalar sırasında kendilerini rahat hissetmeyebilir ve bu etkinliklere katılmakta isteksizlik gösterebilir. Bu nitel araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının akran değerlendirme sürecine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, açık uçlu sorularla hazırlanmış anketler ve yarı yapılandırılmış bireysel ve odak grup görüşmeleri kullanılarak toplamda Türkiye'de bir üniversitede eğitim gören 87 sınıf öğretmeni adayından veri toplanmıştır.Sınıf öğretmeni adaylarının akranlarının tepkilerine, karşılıklı çıkara dayalı ve daha önce yaşanan kişisel ilişkilere ilişkin endişeleri, akranlarını değerlendirirken subjektif kararlar verilmelerine yol açan temel faktörler olarak ortaya çıkmaktadır. Buna ek olarak, sınıf öğretmeni adaylarının dersin eğitmenlerini daha deneyimli ve objektif olarak tanımladıkları ve öğretmen değerlendirmesine duydukları güveni dile getirdikleri görülmüştür. Sınıf öğretmeni adaylarının akran değerlendirme sürecindeki performansları ve subjektif bakış açıları, akran değerlendirmesinin düzey belirleyici bir değerlendirme aracı olarak kullanılmasının riskini vurgulamaktadır.
Anahtar Kelimeler
Poster Session,Peer assessment,Subjectivity
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2149-0767
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2022
Cilt No 8
Sayı 1
Sayfalar 317 / 334
Doi Numarası 10.31592/aeusbed.1034111
Makale Linki http://dx.doi.org/10.31592/aeusbed.1034111